Open de onderdelenmap

Re

Ok ik heb verkeerd naar de afbeelding gekeken, aan de andere kant werkt mijn oplossing op een assembly open in SolidWorks en dus op het "open in Solidworks" gedeelte en niet op de "recente" mappen of de verkenner mappen.

Maar als @Batch123! wil dit doen zonder de assemblage te openen, in dit geval moet je SolidWorks Explorer gebruiken en daar kan het veel actie ondernemen!

@+

@ coyote:

Mijn diepste excuses: in "File Explorer" was ik in "Recente documenten" en niet in "Open in SolidWorks"

Uw oplossing werkt perfect.

Sorry again@coyote. Auw, niet het hoofd!

2 likes

Na 21 reacties gaan we verder in de vaart ^^

Ik citeer:

"Ik ben op zoek naar een truc om gemakkelijk de map te openen waar het betreffende onderdeelbestand zich bevindt.

Zoals bijvoorbeeld een klik met de rechtermuisknop: open de onderdeelmap, of een sneltoets ect ect... "

Waarom zou je je leven altijd ingewikkeld maken met macro's of andere gekke trucs, als je het simpel kunt maken...

Een enkele klik op het onderdeel in de assemblage, gevolgd door een andere klik op het geopende onderdeel. Dan ctrl+O.

Als je dit 100 keer per dag moet doen, begrijp ik het nut van een macro.

Aan de andere kant denk ik dat de beste oplossing op dit moment de sneltoets is.

Veel succes! ;)

1 like

@Bart :

Ik ben zo vrij uw procedure af te ronden, aangezien onze kameraad "in een vergadering" wil openen

[Bart schreef]

Een enkele klik op het onderdeel in de assemblage, gevolgd door een andere klik op het geopende onderdeel.

een Ctrl+Tab om terug te keren naar de assembly

Dan ctrl+O en je bent in de juiste map

[einde citaat]

1 like

Hallo

Als je in je assemblage bent, heb je het onderdeel waarin je geïnteresseerd bent geopend. Vervolgens maak je een bestand en zie je de naam van je onderdeel verschijnen in de recente documenten en wanneer je met de muis over de naam van je onderdeel gaat verschijnt er een icoontje met een mapje. Als u erop klikt, wordt de map met de locatie van uw onderdeel geopend.

Nou, ik heb mijn macro opnieuw geprobeerd, het lijkt te werken ... Nee?

Als u het uitvoert met een opgeslagen document, wordt de verkenner geopend op de ...

Het enige dat u nog hoeft te doen, is het toewijzen aan een sneltoets

6 likes

Deze macro werkt niet voor mij (SW 2013).

Hier is de macro in VSTA 

U kunt rechtstreeks op de DLL "Explorer.dll" een snelkoppeling maken.

swmacro.zip
6 likes