Een dwg-bestand openen vanuit een andere app

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en ik begin met DraftSight.

Ik gebruik Autocketch 2.1. Ik ben op zoek naar het importeren van mijn tekeningen die oorspronkelijk in DSK zijn, op DraftSight. Natuurlijk, hiervoor doe ik, op autosketc, een export in DWG.

Ik open dit bestand op DraftSight. Op het eerste gezicht lijkt het prima, afgezien van een paar tekstcorrecties. Alleen voor een tekening die oorspronkelijk op A4 is, komt de lezing op DS niet overeen. Ik heb deze video gevolgd https://www.youtube.com/watch?v=9WcPIgUgDsU, maar als het me lukt om (moeilijk) te manipuleren om te corrigeren op Sheet1, komt deze bij het afdrukken niet overeen met de weergave van mijn sheet.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Stent

1 like

Hallo Stent,

Kunt u iets meer in detail treden over uw probleem (afbeeldingen, ...)

Cyrille

2 likes

Dank je wel Cyrille,

Ja natuurlijk. Ik zal het anders zeggen:

Ik heb correct  geïmporteerd (lijkt mij) in Dwg. Op het "model" blad heb ik mijn tekening staan.

Het past in een rechthoek van x:195.9 en Y 285.6. Na een paar aanpassingen aan de teksten die de conversie niet goed volgden, lijkt het me klaar voor de presentatie in de feuille_1.

De printmanager opent en ik kies A4 PDFCreator. Ik heb als informatie: Grootte en oriëntatie 210x297 ( Staand )

Wanneer weergegeven, stuur ik op dit blad-1 echter X: 8.39 en Y 5.62 voor het buitenste frame dat in landschap wordt weergegeven. Mijn tekening in dit frame is 3.79 x en 5.47 Y. Als ik een aanvraag doe om te printen, wordt er natuurlijk rekening gehouden met deze laatste afmetingen.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, al is duidelijkheid niet een van mijn kwaliteiten!

Oef! Ik heb het gedaan. Sterker nog, ik weet niet echt hoe. Ik moet het proces meerdere keren starten. Om het goed te begrijpen. 

Ik ging naar Bewerken/Eigenschappen en veranderde de schaal met vallen en opstaan. Er zijn zeker betere dingen te doen, dan "afdrukken" moet je selecteren selecteer alle geometrie.

Ik heb niet de juiste methode.

Ik weet niet of het je kan helpen, maar in de categorie "Bereik" van het afdrukvenster van het model geef je het gebied op dat je wilt afdrukken met een rechthoek. Vervolgens pas je de schaal aan, misschien "print in het midden van het vel" als het je uitkomt. Normaal gesproken zou u een bevredigend resultaat moeten hebben.

2 likes

Cyrille, dank je. We hebben niet helemaal dezelfde versie omdat het er voor mij niet hetzelfde uitziet. Je hebt me echter op het juiste spoor gezet.

Dit is de methode die ik uiteindelijk heb gevonden:

Vanaf het "Sjabloon" blad doe ik bestand/print. daar, in het venster dat opent, bestel ik de handmatige configuratie, vervolgens definieer ik mijn printer, het A4-papierformaat, de gedragen oriëntatie, klik ik op de knop "Secify". het venster sluit om terug te keren naar de weergave van mijn "Model" waaromheen ik een rechthoek teken. het display keert automatisch terug naar het venster "Afdruksjabloon" En ik valideer "Aanpassen aan vel". Zeer bevredigend resultaat!

Nogmaals, een grote dank u Cyrille

Vriendelijke groeten

Stent

Tot uw dienst Stent!

Het enige wat je hoeft te doen is het beste antwoord op te schrijven om het onderwerp af te sluiten!

1 like