Inpakken en wegwezen en tekenen

Hallo

Ik wil de objectfunctie gebruiken op een assemblage, deze onderdelen en de tekeningen van deze onderdelen.

Op de pyjama is te zien dat hij de tekeningen van de onderdelen niet maakt.

Heb je een idee? Of op een andere manier?

Mijn doel is om een kopie van deze set te kunnen maken en variaties te maken van sommige onderdelen. Ik wilde de namen van de onderdelen en hun tekening wijzigen voordat ik ze exporteer

Bedankt

2021-11-12_10h34_41.png

Hallo, op welke versie! , omdat in het instrument wordt voorgesteld om ook leden van het Europees Parlement op te nemen,

het is ook om te zeggen dat het lid van het Europees Parlement ofwel in dezelfde directory moet staan, ofwel in een onderliggende directory,

(Ik zie dat de tool een tekening heeft gevonden, weet je zeker dat deze niet in het pakket zit?, misschien omdat deze niet is gecontroleerd) 

capture_pack.png
4 likes

Hallo

als je PDM hebt, is het makkelijker om een pack & go te doen met deze tool.

Cdt

Fred

Hallo

Een link Ik werk aan de 2021 "3d experience" versie.

Mijn tekeningen zitten in hetzelfde repertoire als de delen

Ja, er is de tekening van de montage, niet die van de onderliggende onderdelen.

Voor fred denk ik niet dat ik de PDM heb (ik heb er tot nu toe geen gebruik van gemaakt). Ik hoop dat ik niet een ander programma hoef te openen om onderdelen te kopiëren. Magnifieke productiviteit in dit geval....

Bedankt voor je hulp

Hallo

Met de 2020 SP 5.0 versie als ik doe: file-pack & go, heb ik wel een checkbox om tekeningen op te nemen.

Fred

Hallo @julien655,

Dit lijkt erg op een bug in deze cloudversie  "3D-ervaring".

Misschien kun je een kaartje kopen bij de hotline van  je dealer om te zien wat ze zeggen?

Tenzij iemand anders deze versie gebruikt en dezelfde PB heeft, onmogelijk te bevestigen waar het vandaan komt.

In ieder geval op 2020SP5 zonder de cloud, geen zorgen om Europarlementariërs op te nemen (zie bijgevoegde afbeelding)

2sqhqs4iwd.png
3 likes

@sbadenis ik een ticket heb gemaakt omdat ik denk aan een insect zoals jij

1 like

Hallo, ik heb het antwoord en het is helaas geen bug!

Op de nieuwste Solidworks connect "3d experience" versie hebben ze puur en eenvoudig de mogelijkheid verwijderd om de tekeningen van de onderdelen in een pakket op te nemen en go d montage!

De technicus kon me geen alternatieve oplossing geven. Hij was zelf erg geïrriteerd...

Wat heeft het voor zin om samenstellingen te kopiëren als de tekeningen niet meer volgen?! Nul productiviteit!

Om deze intrekking te "omzeilen": Als u een pakket hebt gemaakt en de naam van de onderdelen wijzigt, zodra het proces is voltooid,

1. Kopieer en plak tekeningen die niet zijn opgevolgd in de nieuwe map.
  2. Wijzig de naam van tekeningen zodat deze overeenkomt met de naam van het nieuwe onderdeel
  3. Open de kamer
  4. Open zijn tekening (uit de kamer) die hij zal vinden (omdat het in dezelfde map staat en de nieuwe naam heeft)
  5. En vooral om af te maken: klik met de rechtermuisknop op het model wijzigen (in de tekening) op alle aanzichten! anders verwijst het nog steeds naar de weergaven van het oude bestand!

Dassault duwt hard de wolk in... Niet één die de kwaliteit van deze nieuwe diensten verhoogt, maar één die de kwaliteit van de basissoftware verlaagt. Grandioos! Is dat vooruitgang?

Ik begrijp perfect de strategie van Dassault om aan te dringen op de cloud om inkomsten te garanderen, om Catia en Solidworks te koppelen, om de bescherming tegen piraterij te vergroten. Het is zakelijk, maar ik ben het niet eens met de methode om de kwaliteit van de software "offline" te verminderen en vervolgens een "online" oplossing te verkopen met niets meer dan wat er eerder was. Ik word voor gek gehouden en dit soort dingen zorgt ervoor dat ik wegga! zelfs voor een oplossing met minder kwaliteit! Manipulatie is een krachtig hulpmiddel, maar als het wordt ontdekt, verlies je altijd veel meer dan de verwachte winst! (hetzelfde voor Covid trouwens!)

Ik kijk er naar uit

Julian

1 like

@julien655: Hallo, alleen voor informatieve doeleinden, wat was uw interesse om over te schakelen naar de "3D-ervaring"?

@froussel

Geen 

Ik heb kunnen profiteren van een interessant aanbod voor een permanente licentie met "als bonus" 3D-ervaring voor een jaar dat ik kan stopzetten. Ik zie de problemen aan het einde van de dag al aankomen...

Ik begrijp de belangstelling voor een minimaal middelgroot bedrijf, maar voor micro-kmo's en zelfstandigen zoals ik is er geen belangstelling