Hallo John
Ik ben het een beetje eens met GT22 wat betreft zijn vragen.
Ik denk dat je heel nederig moet blijven en de een na de ander de moeilijkheden onder ogen moet zien die je zult tegenkomen. De grote fout zou zijn om het paard achter de wagen te spannen door te bezwijken voor dwangmatige aankopen van de nieuwste generatie apparatuur.
Het is allemaal goed en wel om substantiële middelen te hebben, maar je moet ook over de kennis en vaardigheden beschikken die daarbij horen om ze te kunnen gebruiken. Waarom niet door middel van opleiding, maar we moeten onder ogen zien dat we niet alles zelf kunnen doen en dat het vaak winstgevender en efficiënter is om kennis in te winnen bij experts.
Je lijkt in Solidworks te stappen zonder het te weten, dus waarom zou je voor de premium-versie gaan? Heb je het echt nodig? Weet je het verschil met de andere versies? Je zult moeten leren om in 3D te denken, om onderdelen te tekenen, om assemblages te maken, om je mappen en bestanden te beheren, om methodisch te zijn... Dat is al aanzienlijk!
Dan komt de tekening, en daar is geen geheim voor, je hebt kennis nodig! als je niet weet wat een cartridge is, een nomenclatuur, een tolerantie, een kustketen, een ISO-norm... De software doet het niet voor je!
Je hebt het ook over scanner Faro, heb je enige kennis van metrologie? het is niet hetzelfde tussen het nemen van een schuifmaat en het maken van 3D-reconstructies van gemeten elementen, die vervolgens moeten worden vergeleken met de theoretische tolerantie van objecten
U noemt ook de module Simulatie. Heeft u enige notie van de weerstand van materialen? op de eindige-elemententheorie? Weet jij hoe je hypothesen van mechanische vereenvoudiging kunt maken? En vooral, weet je hoe je een resultaat van beperkingen of vervorming moet interpreteren? Want de software geeft je toch een resultaat, maar de kans is groot dat het fout gaat!
Kortom, ik wil je niet bang maken, maar de 4 punten die ik heb aangekaart (en ik vergeet er waarschijnlijk enkele) komen overeen met 4 verschillende beroepen! Om te leren hoe je dit allemaal moet doen, is het zowel jarenlange training als jarenlange ervaring nodig!