Waar te beginnen als je begint aan Solidworks 2016 -2017

Hallo

Ik zal zeer binnenkort beginnen met solidworks 2016-2017 premie voor het ontwerp van raceauto-onderdelen (Dragster, Rally, circuits, Eenzitter)

Wat het werkstation betreft, kon ik dankzij uw forum en leden (bedankt GT22 trouwens) me oriënteren op een confirgutation die me zou moeten ruïneren:)

(zie bij mijn gestelde vragen)

Ik ben ook van plan om een Faro Freestyle X-scanner te kopen om motoronderdelen  , chassis... en breng zo nodig wijzigingen aan. Alles voor professioneel gebruik op dagelijkse basis

Daarom wil ik graag weten hoe  ik aan de slag kan met Solidworks  (natuurlijk help ik mezelf met tutorials, Elephorm-trainingen, vragen op het forum...)

Ook wil ik het Solidworks simulatie gedeelte leren (uitoefenen van kracht, stretchen....)

Ik denk door deze nogal domme vraag dat ik mechanisch industrieel ontwerp opnieuw moet leren? Of anderen? Daarnaast zou ik geholpen worden door mijn Amerikaanse collega's die het dagelijks gebruiken, maar ook willen weten of er organisaties zouden zijn die mij in staat zouden stellen om een adequate training te geven.

Bij voorbaat dank.

John.

Hallo

Naast wat je in de tutorial vindt, is er ook deze cursus, zie de volgende link van de Openclass-site, wat niet slecht is als je nieuw bent bij solidworks, het kan nuttig voor je zijn

https://openclassrooms.com/courses/apprenez-a-utiliser-solidworks

Fijne dag

3 likes

je vindt een pc die SolidWorks draait niet te duur

Ik gaf je adressen

Je neemt een educ-versie van solidworks

Je installeert het met het Office Pack dat er goed bij past

En je neemt de tutorials en voert alle manipulaties opnieuw uit 

dan neem je delen van de plannen en verbouw je op SW met je nieuwe tools

Het lijkt mij dat er sinds het begin van de communicatie enkele misverstanden zijn in de aanpak

Je wilt een pc-bom met een gekke grafkaart en de hele 3D-muis, scanner enz....

en geen notie van creatie en modellering, evenals MECA-ontwerp

Het is nog steeds een nogal rare benadering

@+ ;-)

5 likes

Hallo

Belangrijk, om met de tekeningen en de ribkettingen te beginnen, moet u "functionele maatvoering en geometrische tolerantie" kennen!

SolidWorks is zeer intuïtief, het maken van 3D-onderdelen is kinderspel, weten hoe je de functies van de software moet gebruiken volgens het type onderdeel (plaatwerk, mechanisch gelast, oppervlak, ...) is ingewikkelder, maar er is de Lynkoa-gemeenschap om je te helpen leren.

3 likes

Hallo

Ik zou in uw plaats zijn, ik zal onderhandelen over een training met mijn licentie met mijn wederverkoper. Dit zal veel, veel effectiever zijn dan welke tutorial dan ook.

Ik denk dat een basisopleiding in ieder geval het minimum is om een solide en effectieve basis te hebben. Dan is het mogelijk om in te vullen volgens uw aanvraag.

Na zoals Gt22 terecht zegt. Ik weet heel goed hoe ik SW moet gebruiken, hoe ik simulatie moet gebruiken en de mechanica...

Leg ons in meer detail de ins en outs van uw project uit. Omdat ik het in dit stadium meer als een utopie zie...

Succes

7 likes

Dank u voor zijn antwoorden.

Mijn aanpak is goed gedefinieerd GT22. Om preciezer te zijn heb ik mijn Amerikaanse collega's die ook deze PC/Scanner Faro zullen gebruiken...  en wat me in staat zal stellen om aan te vullen door hun dagelijkse ervaringen. (ook met behulp van Ansys en andere professionele software voor autoracen)

Ik doe zijn investeringen met al een  winstgevendheid van verwacht, of het nu gaat om de geproduceerde onderdelen, of het gaat om de gekochte apparatuur.

Nu we het toch over plannen, dimensieketen, functionele dimensionering en geometrische tolerantie hebben, waar kan ik terecht om weer aan de slag te gaan?  Is er een 2D-tekentool bij solidworks of gebruik je een andere software?

John.

Dank u voor zijn antwoorden.

Mijn aanpak is goed gedefinieerd GT22. Om preciezer te zijn heb ik mijn Amerikaanse collega's die ook deze PC/Scanner Faro zullen gebruiken... en wat me in staat zal stellen om aan te vullen door hun dagelijkse ervaringen. (ook met behulp van Ansys en andere professionele software voor autoracen).

Ik doe zijn investeringen met al een  winstgevendheid van verwacht, of het nu gaat om de geproduceerde onderdelen, of het gaat om de gekochte apparatuur.

Nu we het toch over plannen, dimensieketen, functionele dimensionering en geometrische tolerantie hebben, waar kan ik terecht om weer aan de slag te gaan?  Is er een 2D-tekentool bij solidworks of gebruik je een andere software?

John.

Wat de leden van het Europees Parlement betreft, ze kunnen met elke CAD-software worden gedaan, maar u moet over de basis beschikken om ze te maken, en vergeet niet dat een plan in geval van een geschil als een juridisch document kan worden beschouwd.

Ik denk dat je echt CAD-training moet volgen om te voorkomen dat je fouten maakt die financiële en juridische gevolgen kunnen hebben , vooral bij het maken van apparatuur met betrekking tot persoonlijke veiligheid . 

Er zijn normen, materiaalgrootte, beschermend behuizingsontwerp,  ..., en geometrische tolerantie, het kan niet in 5 minuten worden geleerd.

Met tutorials is het mogelijk om te leren hoe je de software moet gebruiken, er is een bepaalde filosofie om te verwerven die na verloop van tijd vanzelf komt, het beste is om meerdere CAD-software te gebruiken om het te leren en te realiseren.

Tot slot moet je de trainingsbox doornemen om in ieder geval de basis te hebben en te voorkomen dat je uren besteedt aan iets dat in een paar seconden kan worden gedaan.

1 like

Hallo John

Ik ben het een beetje eens met GT22 wat betreft zijn vragen.

Ik denk dat je heel nederig moet blijven en de een na de ander de moeilijkheden onder ogen moet zien die je zult tegenkomen. De grote fout zou zijn om het paard achter de wagen te spannen door te bezwijken voor dwangmatige aankopen van de nieuwste generatie apparatuur.

Het is allemaal goed en wel om substantiële middelen te hebben, maar je moet ook over de kennis en vaardigheden beschikken die daarbij horen om ze te kunnen gebruiken. Waarom niet door middel van opleiding, maar we moeten onder ogen zien dat we niet alles zelf kunnen doen en dat het vaak winstgevender en efficiënter is om kennis in te winnen bij experts.

Je lijkt in Solidworks te stappen zonder het te weten, dus waarom zou je voor de premium-versie gaan? Heb je het echt nodig? Weet je het verschil met de andere versies? Je zult moeten leren om in 3D te denken, om onderdelen te tekenen, om assemblages te maken, om je mappen en bestanden te beheren, om methodisch te zijn... Dat is al aanzienlijk!

Dan komt de tekening, en daar is geen geheim voor, je hebt kennis nodig! als je niet weet wat een cartridge is, een nomenclatuur, een tolerantie, een kustketen, een ISO-norm... De software doet het niet voor je!

Je hebt het ook over scanner Faro, heb je enige kennis van metrologie? het is niet hetzelfde tussen het nemen van een schuifmaat en het maken van 3D-reconstructies van gemeten elementen, die vervolgens moeten worden vergeleken met de theoretische tolerantie van objecten

U noemt ook de module Simulatie. Heeft u enige notie van de weerstand van materialen? op de eindige-elemententheorie? Weet jij hoe je hypothesen van mechanische vereenvoudiging kunt maken? En vooral, weet je hoe je een resultaat van beperkingen of vervorming moet interpreteren? Want de software geeft je toch een resultaat, maar de kans is groot dat het fout gaat!

Kortom, ik wil je niet bang maken, maar de 4 punten die ik heb aangekaart (en ik vergeet er waarschijnlijk enkele) komen overeen met 4 verschillende beroepen! Om te leren hoe je dit allemaal moet doen,  is het zowel jarenlange training als jarenlange ervaring nodig!

8 likes

+1 voor Thom@s

1 like

Ik zou zelfs zeggen +10 voor Thom@s .

Vooral omdat blacknagata blijft reageren op beoordelingen...

3 likes

Persoonlijk begin ik met het kopen van een GDI (Industrial Designer's Guide).

Zoals Thom@s zeggen , duurt het jaren om te leren ontwerpen, het is een beroep dat algemene kennis vereist in verschillende andere beroepen.

Via een ontwerpbureau gaan zou veiliger en goedkoper voor u zijn. Dan zou je je realiseren welk werk er gedaan moet worden, het zou je al een goede ervaring geven om te leren. Immers, als het gaat om het ontwerpen van knoppen voor het dashboard van een auto, is dit allemaal niet nodig voor u.

1 like

Hallo Thom@s en andere leden.

Om je vragen te beantwoorden, ik stort me niet op dwangmatige aankopen van een pc voor bijna 10K en Faro-scanner voor bijna 15k euro.

Beide investeringen zijn bestemd voor professioneel gebruik op het gebied van autoconcurrentie  (hierboven vermeld).

Ben ik nieuw bij solidworks 2016-2017 Premium? Ja, ik ben een beginner.

Ga ik een training doen? Ja, ik zou het uiteindelijk doen door een goed adres te hebben voor natuurlijk 

Waar was ik van plan te beginnen?elephorm online training, tutorials en ervaring van mijn collega's en forumadvies...

Wat het industrieel ontwerp betreft, weet ik nog steeds wat een nomenclatuur, normen en bepaalde noodzakelijke factoren zijn. Het komt zelden voor dat een motortuner geen standaarden en andere...

Wat de Faro betreft, ik weet hoe het werkt en mijn collega's hebben het ARMS-model van $ 55K perfect (waardoor ik de FARO Frestyle X-versie zou moeten kunnen gebruiken) 

Hetzelfde geldt voor CFD-simulatie en andere, ik zal mezelf op alle mogelijke manieren en in de loop van de tijd trainen via de ervaring van mijn collega's en training.
Mijn doel is niet om te worden zoals Thom@s de professionele stad van zijn 4 beroepen, maar om meer dan 15% van het brein van een  man te gebruiken, om een tijdje niet erg onafhankelijk te worden om in de eerste plaats eenvoudige stukken te maken.

John.

1 like

Met "CFD-simulatie" bedoelt u vloeistofmechanica?

Als dit het geval is, moet u naast de premium-versie ook "flowsimulatie" kopen!

1 like

Hallo en welkom bij Lynkoa,

De meest competente mensen om u op te leiden zijn meestal de technische teams van SolidWorks-wederverkopers die elk jaar trainen in nieuwe producten en die experts hebben op elk gebied, simulatie, CFD-simulatie, ontwerp, enz...

Het beste voor u is dus om een offerte aan te vragen bij de wederverkoper bij wie u SolidWorks heeft gekocht, er zijn 5 wederverkopers in Frankrijk, waarvan er 2 het grootste technische team hebben (250 mensen).

@+

2 likes

Inderdaad  Thom@s het zal CFD (vloeistofmechanica) zijn maar ook voor het chassisgedeelte, maar hiervoor hebben we een ingenieur onder de Ansys-software die ervoor zorgt. (Ik zal later veel leren begrijpen...)

Coyote, bedankt voor zijn informatie.omdat het in Parijs is gevestigd, zou u de namen van zijn wederverkopers of zijn 5 wederverkopers hebben?

John.

1 like

Hallo

@Blacknagata van wie was je van plan SolidWorks te kopen?

Mijn collega's hebben de Premium-versie, maar de Amerikaanse licentieversie.

Ik heb geen specifieke reseller gepland. Zijn er enkele aanbevolen in Parijs?

John.

1 like

Een beetje hulp, zie mijn site die ik heb gemaakt voor stagiaires:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/

1 like

Dank je wel Alain. ERP voor uw site om een goede bom aan informatie aan te geven.

Inderdaad , Thom@s zou ik "stroomsimulatie" nodig hebben  . Maar is het niet opgenomen in Solidworks 2016-2017 Premium  ?omdat het mij lijkt dat het...  

John.