Hallo
Een korte vraag over annotaties bij het centreren van assen en hun configuratie in SolidWorks-tekeningen.
Ik wil de grootte van de verschillende streken waaruit de gemengde streek bestaat, wijzigen.
Zoals te zien is in de bijgevoegde afbeelding, wil ik de lengte van de grote streken verkleinen en de lengte van de kleine vergroten, maar ik kan het niet
Weet jij een oplossing?
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
Oprecht
image1.jpg
Hallo;
In het document opties voor een tekening:

Speel met de waarden van lengtes, lijnen en afstand.
En vergeet niet om uw wijzigingen op te slaan in uw MEP-sjablonen (drwdot) en basemap-sjabloon (slddrt)
Vriendelijke groeten.
2 likes
Hallo @Maclane
Tenzij je me tegenspreekt ;) is het element waar @techDCM het over heeft niet bewerkbaar.
Voor dit element is alleen kleurverandering mogelijk door beide assen te selecteren. U kunt de lengte van de twee assen in het vlak wijzigen, maar noch de dikte, noch de stijl van de lijn kan worden gewijzigd.
Aan de andere kant kunnen alle andere functies die in het plan zijn opgenomen, standaard worden gedefinieerd zoals u aangeeft, maar kunnen ze ook eenvoudig in het plan worden gewijzigd.
Vriendelijke groeten
Hallo Zozo_mp
Als ik de vraag goed heb begrepen, wil techDCM de afstand tussen zijn gemengde functies wijzigen...
Als hij een dunne lijn wil (gedefinieerd in Lijndikte - de optie net onder Lijnstijl) zal hij een A gebruiken als een stijlletter, anders een B om een vetgedrukte lijn te hebben...
En voor de lengtes van lijnen en holtes (de stippellijnen) zullen we de waarden afwisselen ... EEN,0,25,-0,125
En zo niet, om je eigen weg te gaan.... nou ja, het is ook mogelijk om deze aslijnen rechtstreeks te wijzigen door ze in de lay-out te bewerken , en daar is het ook mogelijk om de kleur te wijzigen... Maar dit is slechts een lokale wijziging.
Vriendelijke groeten.
3 likes
Hallo
Hartelijk dank voor uw hulp.
De door @Maclane voorgestelde oplossing lost mijn probleem echter niet op.
Dit laatste betreft de afstand tussen de lijnen in de " Centreerassen " en niet de gemengde lijnen.
Deze lijken niet op dezelfde manier te worden behandeld door SolidWorks.
Ik zet mijn onderzoek voort, maar zoals @Zozo_mp suggereert, heb ik de indruk dat dit element niet te wijzigen is.
Dank u in ieder geval.
Vriendelijke groeten
Hallo;
Probeer dit om te zien...
In documenteigenschap - Bouwlijnen/centreerassen...
(https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/HIDD_DVE_CENTERMARKSYM.htm)
Vertel @Zozo_mp niet dat hij waarschijnlijk gelijk had.... Ik ben bang dat hij een groot hoofd zal krijgen na zijn interview met Coralie ... ;-) [HS/uit]
Vriendelijke groeten
Hallo @Maclane,
Bedankt voor je betrokkenheid, helaas heb ik deze pagina al geraadpleegd zonder te vinden wat ik zocht.
Nogmaals bedankt,
Vriendelijke groeten