Hallo
Ik ondervind problemen met de Cutting Optimization-tool, ik leg mezelf uit, ik slaag erin een project in de tool te integreren, het herkent alle profielen en lengtes van stromen, ik slaag erin om mijn verschillende straallengtes in te stellen en een rapport te genereren dat coherent is, tot nu toe zo goed. Als ik het rapport echter in meer detail bekijk, realiseer ik me dat het de sneden niet op 45° kan " nestelen ", maar ze " naast elkaar" plaatst, dus voor een optimalisatietool is het niet geweldig...
Tweede punt: ik kan de oriëntatie van mijn profielen niet beheren, de optie blijft de hele tijd grijs.
Bedankt voor je hulp
Met vriendelijke groet, Kevin
Heb je de geoptimaliseerde modus correct gekozen?
Ter oriëntatie is het automatisch bij het importeren van Solidworks.
Om het te gebruiken, moet je een handmatige stroom toevoegen (met de +)
Ja, ik heb zelfs de 3 modi geprobeerd om hun verschillen te zien, maar er verandert niets...
Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken.
Oké, het staat bekend om de oriëntatie van de stukken.
Dank u in ieder geval
Ik heb een import gedaan met veel 45° snijden en toch lijkt het in elkaar te passen.
Het totaal is genest:
Wat is uw versie van de MyCad-hulpprogramma's?
Kunt u uw CuttingOptimization-project (.mcoo) opslaan en ter verificatie indienen? (Indien mogelijk alleen de betreffende buis)
MyCad 2023 SP4.1
Nieuwe projet.rar (9,8 KB)
Ik kreeg eigenlijk een ander resultaat met mijn versie (2022 SP2.1):
Bladbreedte = 0 en initiële daling ook en voor optimalisatie-opties:
Misschien kan iemand als
@fmarchand (Visiativ) ons vertellen waarom?
Bewerken:
Heb je geprobeerd met deze optie:

De 2e bug lijkt mij en verzamelt niet de lengtes zoals het hoort.
Ach, oké, het lijkt geoptimaliseerd !!
Ja, ik heb deze optie geprobeerd, het heeft geen invloed op de oriëntatie van de sneden, alleen op de indicatie van de hoekkeuze voor de operator.
Ik had het niet geprobeerd op deze set, maar inderdaad op deze bugs ook.
Ik had het getest op een complexere set en ik had geen bugs... vreemd!
Ik heb het net geprobeerd op een ander bericht, dezelfde versie van SW, maar met MyCAD 2024 SP1.2 krijg ik precies hetzelfde resultaat.
1 like
Hallo;
In uw voorbeelden (hierboven) lijkt het verschil te zitten in de keuze van de classificatie van de sneden in de staven:
Het is waarschijnlijk nodig om de voorkeur te geven aan " Op grootte ..." in plaats van " Oriëntatiepunten "
Vriendelijke groeten.
Ik heb de 3 verschillende opties gebruikt
- Op aflopende grootte
- Door de grootte te vergroten
- Bij de markering
geen verschil in het rapport met hetzelfde bestand...
hoe meer ik in het gereedschap kras, hoe meer ik mezelf vertel dat hij een probleem heeft... als ik de instellingen verander, verandert er niets... zelfs voor het reparatiegedeelte vroeg ik numeriek in plaats van alfabetisch, het verandert niet ... Hetzelfde geldt voor de keuze van de optimalisatiemethode of de keuze van de classificatie van de sneden...
Ik ben wanhopig...
Hetzelfde met mij,
De optiewijziging lijkt niet altijd te werken in " dynamiek ", ik moest het hulpprogramma meerdere keren opnieuw opstarten (en tegelijkertijd mijn mechanisch gelaste opnieuw importeren) voordat ik de wijzigingen opmerkte.
Ik had ook geprobeerd de tool opnieuw op te starten, maar het had geen effect ... Wat jammer, want de tool is heel eenvoudig en zou geweldig kunnen zijn, maar hier zijn we verre van optimalisatie.
Dit betekent ook dat zij (Visiativ) niets hebben veranderd aan de 2024sp01-versie van de mycadtools (dit is de versie die hier is geïnstalleerd). U hoeft in uw geval dus niet te updaten.
Bovendien vind ik dat de meeste van hun tools, hoewel zeer praktisch of zelfs essentieel voor sommigen, steeds minder goed doordacht zijn .
1 like
Ik heb twee werkstations beschikbaar, dus ik had de test gedaan met de nieuwste versie geen verandering ... Jammer.
Ik ben het volledig eens met dit standpunt
Hallo
Het is duidelijk dat het een scan is van de mechanisch gelaste, in dit geval is de oriëntatie niet beschikbaar sinds hersteld van de 3D
Wat het nesten betreft, zijn de snijdiagrammen er om het coördinatensysteem op de staaf weer te geven, maar het wordt niet omgekeerd weergegeven (we werken aan een preciezere verhouding in een toekomstige versie) maar het systeem heeft een symmetrie van de dwarsdoorsnede gedetecteerd (omdat vierkante buis bijvoorbeeld niet onder een hoek kan staan) en het houdt rekening met deze mogelijke nesting in de berekening
Trouwens, als we de sneden 2x1320+2x1145+2x1120+945+841+841+841+800+800 = 12238 (plus de snijlijnen) bij elkaar optellen, d.w.z. > de ruwe lengte, kunnen we zien dat het nestelt
Zoals ik al zei, geeft het rapport alleen de volgorde van diagrammen van elke sectie weer, maar oriënteert het zich niet, we werken eraan om het rapport te verbeteren.
5 likes
Hallo
In aanvulling op het antwoord van @jfaradon :
R&Dmy - Evolutie #183197
Algehele verbetering in dwarsdoorsnederapportage en visualisatie
Vriendelijke groeten
1 like