Parametriseren van onderdelen in een assemblage

Ik heb 3 kamers waarin ik de straal van een balayage varieer.
Om te voorkomen dat ik de 3 onderdelen één voor één moet aanpassen, wil ik ze in een assemblage plaatsen zodat ik de radius maar één keer binnenkom, maar de 3 onderdelen moeten worden bijgewerkt.
Hoe kan ik dit doen?

Methode 1:
Teken de schets met de straal in een assemblage of in een deel van deze assemblage, en koppel vervolgens de schetsen van de 3 delen aan deze schets (skeletmethode)
Methode 2:
Maak het eerste deel en dan in de andere twee van de assemblage, bewerk vanuit de assemblage de afmeting gelijk en zoek de 1e straalzijde van het eerste deel (en dit drijft de suibante aan).

Bewerking voor methode 2, ook mogelijkheid om een variabele in de assemblage te creëren die de andere 3 zijden aanstuurt.

1 like

Hallo;

Zou het niet " eenvoudiger " zijn om een materiaalverwijdering te doen door direct in de assemblage te scannen met de optie " Propagate the function to the parts "?
image
(Let erop om " automatische selectie" uit te vinken).
De scanradius zou direct instelbaar zijn in de assemblage met een globale variabele.
Het hangt allemaal af van de geometrie van de assemblage ... Maar zonder screenshots...

@Maclane staat er niets in de basisgegevens dat aangeeft dat het om het verwijderen van materiaal gaat.
Mogelijk 3 verschillende profielen binnen dezelfde straal?

1 like

Hallo
Zoals @sbadenis

1. In het skelet verbind je de 3 stukken door de afmetingen van één of 3 schetsen te koppelen.
    In de assembly koppel je de 3 onderdelen via externe referenties aan het skelet, waarbij je het skelet integreert in de onderdelen.
    Maar als deze skeletmethode sinds het begin van het project niet is gebruikt, heeft het weinig zin.

2. De configuratie is eenvoudig: de onderdelen zijn eenvoudig gemodelleerd in hetzelfde bestand van de 3 delen.

3. Een andere mogelijkheid is om een onderdeelfamilie te koppelen aan een extern Excel-bestand, zodat je je project kunt beheren door je onderdeelfamilie elke keer bij te werken wanneer de Excel wordt gewijzigd.

Als je een context had, om je behoeften te begrijpen.
Het willen koppelen van 3 stralen is niet logisch, behalve dat het nodig is. Het aanpassen van drie dimensies is altijd makkelijker en ik verbruik energie voor SolidWorks.