Visualisatiekubus instellen (of een andere oplossing om een stroomschema te maken)

Hallo

Ik ben op zoek naar een automatische productie van stroomschema's van mijn assemblages.

Een oplossing die mij werd voorgelegd, is het gebruik van de visualisatiekubus die hoort bij gelaste constructies. Het werkt goed, maar de lengte van de kamer is standaard de langste zijde van de kamer.

In mijn geval wil ik de lengte en breedte kunnen omkeren zonder dat ik dat handmatig hoef te doen. Is er een manier om de richting van de kamer te specificeren, gemeten door de visualisatiekubus?

Daarnaast zag ik dat het mogelijk was om aangepaste eigenschappen te gebruiken om de koersen van mijn munten te extraheren, maar het lijkt omslachtiger om in te stellen.

Bij voorbaat dank.

Hallo

Welke versie van Solidworks gebruik je?

Standaard is het ingesteld op het XY-abonnement

Op de 2018-versie zijn er veel meer opties dan voorheen. Stel bijvoorbeeld de originele vlakken van de visualisatiekubus in

Zie help:kubus visualisatie 2018

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik ben op solidworks pro 2020.

Ik heb geprobeerd het definitieplan  van de visualisatiekubus op te zetten, maar tenzij ik me vergis, en ondanks mijn pogingen met elk van de vlakken van mijn volume, geeft de nomenclatuur me altijd dezelfde waarden, alsof de grootste afmeting de lengte zou moeten zijn en de kleinste de dikte.

Goedenavond

Omdat ik alleen de 2017-versie heb, kan ik je niet te veel vertellen.

Heeft u dit probleem voor al uw onderdelen?

Misschien deel je je stukken zodat anderen ze kunnen testen?

Cdlt

Hallo

Van mijn kant ben ik niet geschokt dat de langezijde altijd de langste kant van de kamer is... Aangezien de dikte wordt gedefinieerd als een van de afmetingen van een vaste stof, meestal de kleinste, blijft alleen de tussenliggende afmeting over voor de breedte van de ... Ik weet niet zeker of je dit kunt wijzigen in de instellingen van SW.

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoorden, ik zal deze methode geleidelijk verlaten ten gunste van de aangepaste eigenschapsvorm waarmee ik de weer te geven afmeting als de lengte kan aanwijzen.

En ja, alle stukken presenteren dit probleem van oriëntatie van de visualisatiekubus.