Parametrisering van hetzelfde onderdeel in een assemblage

Hoi allemaal

Ik probeer een enkel onderdeel te krijgen om een enkel onderdeel op te zetten in een solidworks-assemblage.

Laat het me uitleggen, ik heb een basisonderdeel, met een specifiek profiel en een specifieke hoogte
Ik wil een nieuw onderdeel integreren op dezelfde basis als dit zonder een ander onderdeel opnieuw te hoeven maken.

Dus ik zocht een beetje op het net, ik kwam onderwerpen tegen zoals geparametriseerde kansen, globale variabelen...
Maar omdat ik geen diepgaande kennis van deze methoden heb, is het voor mij moeilijk om ze te implementeren.

Het eindresultaat zou een stijl/spiegel (deurkozijn) zijn

Ik heb op andere forums gezocht en kwam een reactie van een gebruiker tegen
Over een SW-assemblage van een portaal gesproken dat automatisch wordt bijgewerkt...
Ik weet niet echt of dit project aan mijn verwachtingen zou kunnen voldoen,

Als je iets hebt om me te verlichten, ben ik er helemaal voor!

Fijne dag voor jou,
Bij voorbaat dank,

Séb.

Hallo

Een eerste methode (in Solidworks) zou kunnen zijn om een familie van onderdelen te maken die beheerd worden door een Excel-tabel.

Maak een basisonderdeel en maak vervolgens "invoegen", "tabel", "familie van onderdelen".

Selecteer de in te stellen afmetingen en vul vervolgens de excel-tabel in met zoveel mogelijkheden als gewenst.

Fred

4 likes

Je moet de SolidWorks-configuraties (en dus de deelfamilies) gebruiken.

In het bijgevoegde zeer eenvoudige voorbeeld heb ik een rechthoekig doorsnededeel met een lengte gemaakt.

Ik varieer de breedte, dikte en lengte via een familie van onderdelen.

test_piece_parametrable.sldprt
2 likes

Dank u voor uw zeer snelle antwoorden!

Ik doe de test in de ochtend,

Ik vergat te vermelden dat ik onder SW 2012 ben
Ik kan uw Flegendre-bestand dus niet openen

Ahhhh de compatibiliteit van SW tussen versies... :D

Ik heb net de test gedaan...

Ik heb geen goed nieuws (voor mij)

SolidWorks gooit me eruit zodra ik probeer een deelfamilie te creëren...

SW2012 en Excel 2010 compatibiliteit probleem?!

Hallo

A priori zijn SolidWorks 2012 en Excel 2010 compatibel: http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/14/09/2014/configuration_systeme_requise_pour_solidworks___windows_et_mac___solidworks.pdf

1 like

Hallo

Als u slechts een paar dimensies hoeft aan te passen, kunt u eenvoudige configuraties maken zonder noodzakelijkerwijs een onderdeelfamilie in Excel te maken.

Om dit te doen:

1. Klik met de rechtermuisknop op nieuwe configuratie bovenaan de configuratiestructuur
  2. Nadat u de dimensie (of dimensies of functies) hebt gemaakt, selecteert u de dimensie (of dimensies of functies) die u wilt wijzigen en klikt u met de rechtermuisknop op configureren
  3. Vul in de tabel de waarden tussen de verschillende configuraties in

@+

2 likes

Het probleem met de configuratie is dat als ik de korting van het profiel moet wijzigen, ik gedwongen ben (denk ik) om de wijziging in de configuraties aan te brengen.

Wat ik echter graag zou willen, is een "moeder"-stuk hebben dat mijn andere stukken zal aandrijven...

Voor de kenners, top solid kan het doen, we stellen een onderdeel op door het afmetingen te geven (bijvoorbeeld: Hoogte, Breedte, Diepte) En de software vraagt ons om deze afmetingen VOORDAT we het onderdeel maken...

Als u de basisschets van het bovenliggende deel moet wijzigen,
Er worden wijzigingen aangebracht aan de onderdelen die ermee verband houden.

Ik heb altijd hetzelfde probleem als ik een kamerfamilie wil creëren...
Misschien is de pc die geen ondersteuning biedt voor... Geen idee ervan

Re

Dit is een goed idee voor de configuraties, alleen de variabelen die van de een naar de ander moeten verschillen, worden in aanmerking genomen. Anders verandert alles wat gemeenschappelijk is voor elke configuratie voor alle gevallen.

Ik begrijp je probleem niet.

@+

ps: als je vraag over de profielen gaat moet je in dit geval kijken naar de werking van de mechanisch gelaste in SolidWorks, zie de tutorials