Instellen en/of regels voor het toepassen van een vorm op een verbinding

Hoi allemaal

Momenteel gebruik ik een parametriseringstabel in CATIA om O-ringen van verschillende afmetingen (enkele honderden) te genereren. Ik zou nu graag een parameter in mijn boom willen kunnen gebruiken met meerdere waarden (bijv. Originele vorm, Gemonteerd in een groef, Gemonteerd onder een hoek enz....) om de vorm van de verbinding te wijzigen zodat deze is aangepast aan het type mechanische montage.

Hoe kan ik te werk gaan?

1- Ik dacht eraan om meerdere schetsen te maken voor dezelfde revolutie en vervolgens, dankzij de meerdere waarden en een KnowledgeWare-regel  , de juiste schets te selecteren... Het lijkt onmogelijk

2 - Maak verschillende gebruikte schetsen en vervolgens omwentelingen die overeenkomen met elke vorm van gewrichten, activeer vervolgens de juiste omwenteling en deactiveer de andere

Enz.

Hieronder ziet u een voorbeeld van mogelijke vormen.

Als je ideeën of een voorbeeld hebt!

Bedankt

Hallo, het juiste antwoord is 1

U maakt uw meerkeuzeparameter en vervolgens een curveparameter (dit is de parameter die wordt geschakeld door de KWA-regel)

In welke versie van CATIA zit je?

Voorbeeld KWA-regel

if'Ref' =="vierkant"
{
    'Geometrische verzameling.1\Kromme.1' ='Geometrische verzameling.1\Vierkant'     
}

if'Ref' =="afronden"
{
    'geometrische set.1\curve.1' = 'Geometrische set.1\rond' 
}

Hartelijk dank voor uw antwoord! Deze oplossing is erg interessant, maar helaas heb ik in mijn voorbeeld een verbinding met een cirkel en in de andere heb ik 3 segmenten en 3 bogen van een cirkel. 

Ik gebruik versie 5-6 release 2018

Vriendelijke groeten.

Ik heb een schets gemaakt met een cirkel en een met een vierkant, ik had een driehoek kunnen maken met een straal per hoekpunt die overeenkomt met je screenshot.

De inhoud van elke schets vormt geen PB.

Het is aan jou om de geometrie van elke schets te associëren met je  grootte (diameter van de verbinding, veronderstel ik) die wordt beheerd door de Excel-tabel.

Als je de cirkel van de originele voegschets (als bouwelement) in elke schets importeert, zou het vrij eenvoudig moeten zijn.

chgmnt-esquisse.catpart

Excuses dat ik niet goed naar de screenshot had gekeken!!

Ik zal dit aanpassen aan mijn tekening volgende week.

Dank u en zeer Fijn weekend