Statische studie parametrisering

Hoi allemaal

Ik ben bezig met een statische simulatie van een assemblage die is samengesteld uit een vrij groot aantal plaatwerk en volumeonderdelen in legering 5754 en roestvrij staal.

Het gebogen gaas wordt zonder problemen uitgevoerd.

Aan de andere kant is de studie buitensporig lang, met name vanwege de functie "nauwkeuriger contact van oppervlak tot oppervlak" die overeenkomt met de optie van "nauwkeurigere solidariteitscontacten" die meer dan 28 uur heeft geduurd.

Er is een optie "Onverenigbaar solidariteitscontact" die standaard op automatisch staat, als ik deze verander in vereenvoudigd, loopt de studie vast.

Zou je weten welke parameters je moet wijzigen om de duur te verkorten, wetende dat ik de 3 assen in 2 richtingen moet doen en dat ik momenteel wijzigingen moet aanbrengen omdat 2 punten niet meer vloeigrens hebben.

Dit zijn de parameters van het net:

Mesh Type Gemengd    netwerk
Mesh gebruikt    op basis van kromming
Jacobian    Punten 4 punten
Jacobian verificatie voor de geactiveerde romp    
De reeks van de netwerkcontrole    
Max.    elementgrootte 150 mm
    Min. elementgrootte 30 mm
Hoge mesh-kwaliteit    
Totaal aantal 2082204 knooppunten    
Totaal aantal 1144191 items    
Defecte onderdelen opnieuw in elkaar grijpen met incompatibele    mazen Aan
Tijd voor het maken van mazen (uu:mm:ss)    00:12:45

Studie parameters:

Studienaam    Statische analyse 1 (-standaard-)
Mesh Type Gemengd    netwerk
Thermische    effecten omvatten thermische belastingen
Nul     rek temperatuur 298Kelvin
FFEP-oplosser    TypeLezen
Stressverstijving    neemt af
Lage stijfheid    Uit
Traagheidsontspanning    uit
Wrijving    weg
Adaptieve    methode uit

Bedankt.

Hallo

Als je speelt op de kwaliteit van je gaas, zou het plaatsen van een "grof" gaas iets veranderen?

1 like

Daar zat ik dan op een tussengaas, ik ga het proberen met een grovere.

Ik heb een andere as geprobeerd met een grovere maaswijdte en die is veel sneller.

Het verschil is enorm bij dit soort montage.

Mesh op basis van kromming veroorzaakt soms een paar crashes. Is het echt nuttig in uw geval?

De toevoeging van contact tussen assemblage en onderdeel verlengt de berekeningstijd aanzienlijk, maar soms is het onmogelijk om anders te doen.

Hebt u de mesh-bedieningselementen ongebruikt? We kunnen een vrij grove maaswijdte definiëren voor het hele systeem en dichtere lokale mazen genereren in de interessegebieden. Dit maakt het mogelijk om het aantal elementen en dus de berekeningstijd te optimaliseren.

Op kromming gebaseerde mazen lijken de voorkeur te hebben voor assemblages.

Ik heb de mesh-controle niet gebruikt voor de 2 berekeningen, maar heb alleen de dichtheid van de mesh in het algemeen gewijzigd.

De berekening is teruggebracht van ongeveer 30 uur naar 8 minuten.

Een hoge tijd om op te lossen betekent dat er een groot aantal vergelijkingen moet worden opgelost.

Dit alles kunnen we verminderen door het aantal elementen te verminderen. Om dit te doen, enkele tips hieronder:

- Verklein de grootte van het totale gaas

- Gebruik mesh-regelaars om elementen alleen te verdichten in interessante gebieden.

- Op kromming gebaseerde mazen zijn alleen nuttig voor cilinders of andere rondingen (de mesher voegt een minimaal en vooraf gedefinieerd aantal knopen toe rond de gebogen vormen.

- Gebruik "schaal"-elementen voor plaatwerk en "balk"-elementen voor profielen

- Vereenvoudig uw model zoveel mogelijk door gebruik te maken van de assen of het symmetrievlak.

Dank u voor deze verduidelijkingen.

Ik heb ook de hulp van SolidWorks doorlopen.

De help geeft aan dat je het op kromming gebaseerde gaas moet gebruiken voor de assemblages, trouwens, ik heb het klassieke gaas geprobeerd en veel elementen werken niet.

Anders ben ik in shell mesh die standaard is geselecteerd voor plaatwerk.

Door in te spelen op de kwaliteit van het gaas is het aantal elementen toegenomen van 1.144.191 naar 117.172, wat een veel grotere invloed heeft dan in monolithicum.

Hallo Bruno,

Kun je een voorbeeldafbeelding van je mesh plaatsen?

Hier is een weergave van het gaas:

Ik denk dat het goed is voor dit onderwerp, ik heb veel tijd bespaard door de mesh aan te passen, de bestandsregistratie is nog steeds lang maar het is  onvermijdelijk.

Ik ga een ander onderwerp openen omdat ik de simulatie in meer detail herstart met externe massa's en contacten door schroeven in plaats van een verenigde assemblage.

Bedankt.