Parametrisering van Solidworks-simulatie

Hallo

Het lijkt erop dat ik al iets van mijn vraag heb gezien, en het probleem moet bekend zijn, maar onmogelijk te bemachtigen.

Het uitvoeren van berekeningen via Solidworks Simulation, de standaardinstelling van de geplotte resultaten (spanningen, verplaatsingen, enz.) en hun opties (vervormd of niet-vervormd resultaat, eenheid, enz.) past niet bij mij... Maar dan ook echt helemaal niet!

Hoe gaat Solidworks om met deze opties en hoe kunnen ze worden gewijzigd?

Hetzelfde geldt voor het bewerken van het rapport, hoe kan ik de opmaak van het oorspronkelijke rapport dat door Solidworks is bewerkt, wijzigen?

Tot nu toe niet bijzonder gehinderd gezien de frequentie van de berekeningen die worden gedaan, maar nu begint het toe te nemen en het stoort me om tijd te verspillen aan deze dingen ...

Ik kijk uit naar uw antwoorden.

Rémi

Hallo Rémi

Wanneer u de simulatie-invoegtoepassing hebt geactiveerd, klikt u op het menu "Simulatie" en vervolgens op "Opties"

Er wordt een venster geopend waarin u veel instellingen kunt wijzigen.

Vooral in het tabblad "standaardoptie"

U kunt standaardresultaten verwijderen, eenheden wijzigen, bijschriften wijzigen... mesh-beperkingen opleggen, een bepaalde oplosser opleggen...

Onderaan in "Rapport" kunt u de te exporteren rapporten aanpassen in Word-formaat

3 likes

Hallo

Bedankt voor dit antwoord op zijn zachtst gezegd... logica^^

Dus ik heb mijn simulaties opgezet zoals ik wilde.

Wat het verslag betreft, zou ik echter het hele formaat van het document willen wijzigen. In feite is het idee om het aan te passen om al onze documenten (handleiding, onderhoudsinstructies, enz.) te standaardiseren om de klant eindelijk iets coherents te geven.

Vriendelijke groeten

Rémi

Voor het rapport denk ik niet dat het op een directe manier mogelijk is:

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/cworks/IDC_HELP_REPORT.htm?id=3ead274a1c744b18b9485c698375d9c9#Pg0

Selecteer een rapportindeling. De rapportformaten zijn afgestemd op het type onderzoek. Het is niet mogelijk om nieuwe formaten aan de lijst toe te voegen. De beschikbare formaten zijn :

• Statisch studieformaat
  • Opzet van de frequentiestudie
  • Knikken Studieformaat
  • Formaat thermische studie
  • Opzet Studie Formaat
  • Niet-lineair studieformaat
  • Onderzoeksformaat valtest
  • Studieformaat vermoeidheid
  • Dynamisch studieformaat
  • Formaat van de studie van een drukvat

De enige oplossing die bij mij opkomt, is om het solidworks-rapport in Word te publiceren en vervolgens in uw documentsjabloon te kopiëren/plakken ...

1 like

Bekijk deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=6LLul5VHX5w

Anders moet u het bestand wijzigen (maar u heeft al eerder een kopie gemaakt!) (de naam kan veranderen afhankelijk van de XX-versie ):

simulationreporttemplate_20XX.dotx 

Die is hier te vinden:

C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\Simulation\data\cwreports\

Voer anders een Windows-zoekopdracht uit met de termen:

Simulatie Template .do

Terug van een reis over het Kanaal die me weghield van SoliWorks, ontdek ik het laatste antwoord van .PL dat me, met een beetje werk, in staat zou moeten stellen iets aan het rapport te doen.

Dank u voor uw antwoorden.