Smartproperies instellingen op 2 PC's

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om dezelfde automatische configuratie van smartproperties op 2 pc's in het netwerk te hebben, ik heb het niet over de "combo" -lijsten, maar over het gedeelte "dat op de foto is ingekaderd".

Om precies te zijn, als ik het niet had, als we mij of mijn collega de "ingelijste" eigenschappen wijzigen, zou ik willen dat het automatisch op de 2 pc's wordt toegepast.

sans_titre.png
8 likes

Als de smartproperies naar een netwerklocatie verwijst, dan hebben de 2 computers hetzelfde.

1 like

hoe het te doen, omdat ik het beheer van de lijsten heb genetwerkt.. maar niet de configuratie, ik weet niet welk bestand het is.

7 likes

Ja natuurlijk is het mogelijk:

Maak een directory aan op het netwerk (uw 2 pc's moeten toegang hebben tot deze directory).

Kopiëren

In de opties van Smarproperties:

Tekstbestanden:

Voor "Locatie van het tekstbestand, stel vervolgens de lijst met XML-bestanden in"

Geef het bestand een naam SmartProperties_XmlPathFiles_NOM DE TA SOCIETE.txt

en wijs naar uw directory op het netwerk

Xml-bestanden:

Voor "Xml-bestandslocatie voor onderdelen"

Noem het bestand SmartProperties_NOM van TA SOCIETE_prt.xml

Voor "Locatie van het Xml-bestand voor assembly's"

SmartProperties_NOM VAN UW SOCIETE_asm.xml

voor "XML-bestandslocatie voor tekeningen"

SmartProperties_NOM VAN UW SOCIETE_drw.xml

Bovendien moeten alle TXT-lijsten in deze map staan.

Doe dit op alle werkstations.

4 likes

Hallo

Bij ons zijn alle pc's in een netwerk opgenomen en zijn smartproperties voor iedereen hetzelfde.

Sla eenvoudig het sjabloonbestand van uw smartproperties op in een netwerkmap en stel alle smartproperties in door ze naar dit bestand te verwijzen.

Beschikbaar indien nodig.

smartproperties_1.png
1 like

... Wat is het volgende...

smartproperties_2.png

Ik vergat te zeggen dat:

Als je je smartproperties al hebt ingesteld op je computer:

Kopieer (en hernoem de bestanden zoals hierboven weergegeven) naar uw netwerkmap:

SmartProperties_XmlPathFiles.txt

SmartProperties_prt.xml

SmartProperties_Asm.xml

SmartProperties_drw.xml

U kunt deze bestanden op uw werkstation vinden onder:

C:\Program Files\Axemble\MyCADtools 2013\SmartProperties\Templates\fr

Na het kopiëren en hernoemen van de bestanden:

Open het SmartProperties_XmlPathFiles.txt bestand

Zet het volledige adres dat zelfs naar de 3 soorten Xml-bestanden uit uw netwerkdirectory.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Indien nodig kan ik je sreenshoots sturen of een tutorial maken.

1 like

@flegendre:+1 voor de tutorial

Anders moeten de 2 computers dezelfde letter hebben voor de netwerkmap, want anders stelt het pb denk ik.

1 like

Hoi @ flegendre

Ja, de oplossing van je tutorial is leuk 100% voor

Hiermee kunt u het voor iedereen op de site beschikbaar hebben

@+ ;-)

@flegendre: Eigenlijk kunnen de bestanden elke naam hebben die je wilt, zolang ze maar ".xml" zijn en je ze in elke map op het netwerk kunt opslaan!!

Aan de andere kant moet je de instellingen van de smartproperties aanpassen zoals aangegeven in mijn tweede bijlage!! :)

Om @emathubert te beantwoorden:

Ja inderdaad, je kunt elke naam geven die je wilt.

Maar door dezelfde namen te behouden als de originele en de BEDRIJFSNAAM toe te voegen aan de bestandsnaam, vind ik het gemakkelijker bij het instellen van elke extensie.

Voorbeeld:

Als u het bestand de naam "SmartProperties_XmlPathFiles_BDM.txt" geeft, kunt u het bestand dat u wilt vervangen gemakkelijker identificeren in de opties dan wanneer u het een andere naam geeft .

Voor de configuratie op elk werkstation lijk ik niet te zijn vergeten.

Bedankt aan iedereen,

Ik zal het over een tijdje doen, want het is niet mogelijk in de nabije toekomst!

7 likes

Hallo

Zodra de configuratie is uitgevoerd zoals beschreven door @flegendre op een computer, kunt u het bestand kopiëren DataSettings.xml aanwezig bent op de volgende locatie:

%userprofile%\AppData\Local\Axemble\MyCADtools 2013\SmartProperties

en zet het op alle andere betrokken berichten. Het bevat alle opties van SmartProperties.

Zo weet je zeker dat alle gebruikers dezelfde opties gebruiken

Philippe

3 likes