Configuratie van de cartridgerevisietafel met automatische vullingen op maximaal 3 lijnen

Hallo

Om deze koude week te beginnen heb ik een nieuw verzoek dat deze keer betrekking heeft op de revisietabel die aan de cartridge is bevestigd.

Wat ik graag zou willen, is 3 regels met revisies verkrijgen waarbij de A-index van creatie zichtbaar blijft naast de laatste 2 indices.

De Visiativ dealer had mijn collega's (ik maakte nog geen deel uit van het bedrijf) verteld om een revisietabel te gebruiken in plaats van deze harde lijnen in de basiskaart op te nemen. Het is waar dat het gemakkelijker te beheren lijkt (lijnen toevoegen en verwijderen op aanvraag), maar het lijkt moeilijker om automatisch in te stellen en het aantal regels moet handmatig worden beheerd.

Want wat ik graag zou willen is dat, net als in mijn oude doos, alles automatisch wordt bijgewerkt (indexen, datums, modifiernaam, goedkeurder) en dat er maar maximaal 3 hintregels zijn. In deze samenleving zijn de variabelen 0 (huidige revisie), -1 (vorige revisie) en -2 (vorige vorige revisie) gemaakt. Het werkte, behalve dat, aangezien de tabel 3 rijen bevatte, de index A verborgen was voor de index D omdat alleen D, C en B overbleven, terwijl ik zou willen dat D, C en A bleven staan.

Mijn zorg is dat ik niet weet hoe ik het moet doen, omdat ik graag dezelfde manier van werken zou willen, maar dat India A nog steeds op zijn plaats blijft.

Op dit moment (bijgevoegde afbeelding met de variabelen onderaan en de bijbehorende namen bovenaan), is de A-index aangemaakt in de 1eregel van de onderkant. Het probleem is dat de laatste index op de bovenste regel zou staan en de vorige index op de middelste lijn, behalve dat voordat hij op de C-index was, de A-index op 2 lijnen zichtbaar zou zijn, wat een probleem is.

Bovendien, hoe verander je de variabelen van de huidige index (0) naar de vorige index -1?

Heeft iemand de oplossing voor deze problemen als het mogelijk is?

Daarna moet ik dit allemaal instellen en de nieuwe variabelen toevoegen aan de EPDM-workflow.

Bij voorbaat dank ;-)

Antho

cartouche_avec_variables_et_noms.jpg

Deze manier van werken spreekt mij goed aan, we hadden deze oplossing precies opgezet toen de EPDM-integratie van het bedrijf waar ik eerder werkte werkte.

Ik steek niet onder stoelen of banken dat we dit zonder de EPDM-consultant niet hadden kunnen opzetten.

Ik herinner me niet alles, het is een beetje oud....

Ik heb geen documenten uit die tijd, ik moet er naar kijken.

Wanneer heb je deze manier van werken gezien?

Het was bij Altor Industrie in Clisson (44).

Het moet de consultant Axemble zijn geweest die het ook had opgezet (voordat ik ook arriveerde!).

In het slechtste geval, als ik het niet kan, doen we ook een beroep op Visiatv, want het is nog steeds ideaal om automatisch via de feeds te werken, omdat er duidelijk alleen de formulering van de wijziging moet worden geschreven en dat is alles.

Als je documenten kunt bemachtigen die uitleggen hoe je het moet doen, zou ik zeer geïnteresseerd zijn ;-)

1 like

Hallo

Om getest te worden, maar met een instapformule, ik denk dat het aan de behoefte kan voldoen.

Bijvoorbeeld, door de namen van uw bestandseigenschappen als variabelen te nemen:

Voor Rev-1: %Revision(A=B)% (forceer Rev-1 naar B wanneer Revisie A is)

Voor Rev: %Rev-1(B=)% (Onbelaste Rev-kracht wanneer Rev-1 op B staat)

1 like

Ik wil graag testen, maar waar kan ik deze startformules invoeren?

Goedenavond

Als u in kaarten een veld selecteert, wordt dit het laatste invoergebied.

1 like

Ik heb de Revisievariabelen gewijzigd door een variabele "Revisiewijziging" en een andere "Revisiewijziging-1" te maken om ze los te koppelen van "Revisie", die ik ook gebruik als een geannoteerde huidige index naast het plannummer.

Ik heb deze waarden ingevoerd als invoerformules in de variabelen van de gegevenskaart:

Voor "Revisiewijziging": %Revisiewijziging-1(B=)% (Revisiewijzigingskracht leeg wanneer Revisiewijziging-1 op B staat)

Voor "Revisie wijziging-1": %Revisie(A=B)% (forceer Revisie wijziging-1 naar B wanneer Revisie A is)

In index A: geen probleem, alleen de bijbehorende regel wordt ingevuld

In index C: geen probleem, de 3 regels zijn gevuld.

In index B: het verandert niets, de waarden blijven op de bovenste regel staan.

Het lijkt me erg ingewikkeld, vooral omdat het nog moet worden gedefinieerd hoe de variabelen van niveau veranderen om van modificatie naar modificatie-1 te gaan in automatische...

Ik denk dat we een beroep moeten doen op onze consultant Visiativ, tenzij iemand een verklarende voorrang vindt, flegendre ?

(te zien in een andere EPDM)

Een techniek om handmatig rijen te maken vanuit een revisietabel is om door niet-zichtbare "buffervariabelen" te gaan, die er alleen zijn om een regel te kopiëren en plakken, voordat deze ergens anders wordt herschreven...

Na wat rondsnuffelen in de tools, heb ik misschien een voorsprong die lijkt overeen te komen met mijn behoeften: de RevisionTable-applicatie die is opgenomen in myPDMtools en waarmee ik automatisch het vullen van revisietabellen kan beheren.

Ik ga het proberen!

presentation_revisiontable_-_mypdmtools.pdf

Een suggestie: nu PDM pro (en std) 2018 de revisietabellen beheert, waarom maakt u dan niet in het titelblok de velden "Maken door", "Datum aangemaakt" die overeenkomt met de index A, en laat de revisietabel de laatste 3 weergeven, d.w.z. de D-revisies, C en B.

Naar mijn mening voldoet het aan de behoefte en is het heel eenvoudig in te stellen.

2 likes

Oh ja, inderdaad een geweldige nieuwigheid, vooral als het eenvoudig is!

Behalve dat we ook in SolidWorks 2017 en PDM 2017 zijn. We zouden moeten migreren...

Het is mogelijk om SW2017 te behouden en alleen PDM te migreren naar 2018.

Let op het serverbesturingssysteem: SW 2018-serverproducten vereisen MS-server 2012 of hoger.

Ik zit momenteel in dezelfde situatie: de update naar MS server 2016 om PDM te upgraden naar de 2018-versie staat gepland voor volgende week; zodat ik de configuratie kan wijzigen, kan profiteren van deze nieuwe functie en deze kan testen terwijl ik SW2017 SP5 behoud.

Ter info: behalve in uitzonderlijke gevallen zoals deze (om tijd te hebben om een nieuwe functie aan te passen en te testen), upgrade ik slechts één keer per jaar naar de SP5 van de nieuwe versies. Een praktijk die zijn waarde heeft bewezen.

1 like

Ik ben erin geslaagd om te doen wat ik wilde, met de hulp van onze consultant Visiativ.

Het lijkt te werken door de A-index hard te integreren in de basiskaart en voor de andere indices een revisietabel die wordt beheerd door de PDM-feed (exclusief creatie) en de myPDMtools RevisionTable-tool waarmee je het aantal rijen en de variabelen kunt kiezen die automatisch moeten worden geïntegreerd.

Bedankt @ allemaal voor jullie antwoorden!

Hallo Zilveren Surfer,

Dit onderwerp interesseert me ook in het bijzonder voor de creatieregel (ik wil de revisiewaarde niet hard integreren, maar een variabele met de eerste revisiewaarde). Heb je kunnen testen met PDM 2018? Wat is het resultaat?