In 2014, na het 'Smarten' van de onderdelen of samenstellingen, vonden we onder Windows Verkenner --> Rechtermuisknop --> Eigenschappen, het tabblad Aanpassen waarin de aangepaste eigenschappen verschenen die de Smart had gemaakt.
In 2017 vinden we het tabblad Aanpassen niet.
Een onderdeel dat in SW 2014 is gemaakt en gebruikt, heeft het tabblad Aanpassen in de eigenschappen van Windows Verkenner. Na het openen en opslaan in SW 2017 verdwijnt het tabblad.
Dit komt omdat in SolidWorks Explorer eigenschappen zichtbaar zijn.
Het voordeel dat we eerder hadden, is dat wanneer ze zichtbaar zijn vanuit Windows Verkenner, we ze kunnen manipuleren met een Excel VBA-macro om bulkverwerking (Batch of Smart type) uit te voeren via een DSO.
Is het mogelijk om ze te vinden in Windows Verkenner? Of is het mogelijk om een verwerking uit te voeren via SolidWorks Explorer zonder de bestanden te openen?
Dat is het probleem... Ik heb er geen toegang meer toe met Excel en de DSO.
Ik heb gemerkt dat als de eigenschappen niet zichtbaar zijn in Windows Verkenner, ze niet toegankelijk zijn vanuit Excel.
Er is een verschil tussen 2017 en 2014 dat ik niet kan verklaren. Het lijkt erop dat SW 2017 geen bestanden maakt die compatibel zijn met de OLE-standaard van Microsoft.
Is er een functie in de SolidWorks VBA om eigenschappen te openen zonder bestanden te openen?