Hallo
Ik wil graag een parameter bepalen door een "hoek" functie (via een formule) die gebaseerd is op geometrische elementen (2 lijnen) die respectievelijk behoren tot 2 verschillende onderdelen in een product.
Hier is een screenshot van de gemaakte formule en de ontvangen foutmelding:

Foutmelding ingezoomd:
'U kunt geen objecten gebruiken in relaties op productniveau als die objecten zich niet in dezelfde container bevinden'
Ik kan dit type formule alleen laten werken op entiteiten binnen hetzelfde deel, maar niet tussen geometrische elementen die tot twee verschillende delen behoren?
Ik laat je achter met een kopie van mijn proefstuk.
Heeft u ideeën voor mij om deze parameter te berekenen met behulp van de "hoek"-functie op basis van entiteiten uit twee verschillende delen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
exemple.zip
Hallo.
De eenvoudigste manier is om de hoekmaat tussen de twee lijnen aan te houden.
We kunnen ook een deel maken waarin we de twee regels met een link kopiëren
(zodat we de formule "Metingen" "hoeken (Rechts, Rechts): hoek" kunnen gebruiken.

Hallo Franck,
Dank u voor uw antwoord. Aan de andere kant had ik graag andere oplossingen gezien die meer geschikt waren voor mijn probleem.
Inderdaad, ik ben op zoek naar berekende parameters om de "georiënteerde hoeken" -functies van de formuletool te gebruiken.
In uw voorstel 1 werkt het alleen voor metingen en bovendien weet ik niet zeker of de gemeten hoek georiënteerd is.
In uw voorstel 2 lijkt het idee om "niet-fysieke" onderdelen te bouwen om elementen te plaatsen om er formules op toe te passen mij een beetje ingewikkeld en zal het snel een kleine gasfabriek maken.
Zou je geen andere ideeën hebben om parameters te kunnen berekenen met behulp van functies (bijv. hoekgericht(,) ) van het formulegereedschap in een product (met ASSEMBLY)?
Een weg die ik in gedachten heb, zou misschien zijn om externe parameters of referenties te creëren op productniveau (en niet op het niveau van een extra onderdeel) en om de functies tussen deze elementen toe te passen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
1 Voor metingen kunt u niet automatisch een polariteitsomkering hebben, het is handmatig met het vak "resultaat omkeren" dat de meting in negatief verandert.
Je kunt ook niet een aantal windingen tellen (hoek tot 360°).
Bij de montage kunt u de hoekmeetfunctie vervangen door een "hoekbeperking" waarin u het vakje "meting" selecteert.
2 Dit zijn geen niet-fysieke onderdelen, ze zijn een enkel fysiek onderdeel omdat we de elementen lijmen waarop we de hoeken willen berekenen (duplicatie van de geometrie).
In assemblage is er geen geometrie, dus de enige externe refs die u op assemblageniveau kunt maken, zijn op typeparameters (lengte, string, booleaanse enz.).