FLEX-parameter

Hallo

Waarom teken je in dit geval niet het stuk dat al "gebogen" is?

Dus veeg uw sectie schoon, snijd en bewerk dan.

Ik denk dat ik het antwoord heb, je wilt een productielijn bedenken, denk ik.

Een oplossing: 

-Snijd het lichaam in 3 lichamen (500 aan elke kant)

- maak de buiging op het centrale deel met de gewenste hoek

- Verplaats de andere lichamen om ze te herpositioneren (translatie en vervolgens rotatie de helft van de hoek)

- de 3 lichamen herenigen (niet verplicht en mogelijk niet werken vanwege zeer licht spel)

@+

1 like

Re

Nog eenvoudiger:

- Maak voor alle sneden een centraal coördinatensysteem voor het onderdeel met de Z in de lengte en de X in de Y-richting van het oorspronkelijke coördinatensysteem.

- Maak vervolgens, na het snijden en machinaal bewerken, de buiging met de vlakken op 500 mm en de markering als buigcentrum

Thuis werkt het perfect!

@+

2 likes

Hier is een screenshot met de uitsparingen om je hanger te maken, is dit wat je zoekt

@+ ;-)

test_piece_2-deforme_legendre.sldprt

Nog een klein dingetje in de buigfunctie, zet deze schuifregelaar op nul om bewerkingsvervorming te voorkomen (zie afbeelding)

@+

flexion.jpg
1 like

Ik zet alles in context:

Ik probeer een oplossing te vinden voor een van onze klanten die SolidWorks gebruikt en die net een BDM-machine van dit type heeft gekocht:

http://www.bdmachines.com/equipements/usinage/debit-usinage/ateka-8a-8p/

De klant plaatst een aluminium staaf van 6 m bij de ingang van zijn machine en hij blijft achter met een bepaald aantal onderdelen die met hoeken zijn gesneden en met machinale bewerking. Dit alles wordt aangestuurd door een Numerieke Bediening. Om de informatie naar de NC te sturen, levert de klant ons een batchbestand (een reeks coderingen) van zijn CAPM met alle informatie over de verschillende onderdeellengtes en verschillende bewerkingen met de positie in X.

Het idee (via smartproperties en bomcreator) is om de CAPM te verwijderen en al deze informatie uit de SolidWorks-assemblage te geven, vandaar de noodzaak om een profiel te hebben.

De specificiteit van deze klant is dat sommige van deze onderdelen, na ze in onze machine te hebben bewerkt, door een buigmachine gaan. Ik heb dus 2 configuraties nodig: één in bar voor onze machine en één met de hanger voor de montage (een zwembadoverkapping).
Dus ik wil geen sweep doen.

Het 3-body stuk stoort me ook.

In de buigfunctie ga ik de schuifregelaar controleren om de vervorming aan te pakken.

Ik heb de onderdelen naar de Axemble-steun gestuurd, omdat ik de indruk heb dat jullie dit onderdeel allemaal foutloos kunnen buigen en ik niet.
In de tussentijd, bedankt allemaal, jullie hebben me allemaal goed geïnformeerd over het onderwerp buiging en vervorming: kenmerken die ik niet goed kende.....

https://imageshack.com/i/5mf7dnp

Is dit meer wat je zoekt

Zie bijgevoegd bestand

@+ :-)

test_piece_3-deforme_legendre.sldprt

Ja, in de geest, dat is het.

1 like

Dus wat is het probleem? Als dat het is

@+ ;-)

Als ik het alleen doe, heb ik een fout.

Heb je mijn bestand gedownload dat eigenlijk van jou is ;-)

Ik heb een schets gemaakt voor de neutrale vezel (deels oorsprong)

Ik heb een tweede schets gemaakt (vervormde lijn (1 rechts, 1 boog, 1 recht)

Vervormd gereedschap..... Dat is alles

@+ ;-)

Geen nieuwe antwoorden @ flegendre heb je je probleem opgelost?

@+ ;-)

Probleem tot op heden niet opgelost.

Ik wacht om verder te gaan naar SW2013 (gepland voor dit weekend) om te zien of het iets verandert.

Ik denk dat ik de functie "FLEXION" ga gebruiken.

Ik heb eindelijk het antwoord:

Waarom had ik altijd een reconstructiefout met de FLEX-functie en de DEFORMATION-functie en jij niet?

Dit heeft niets te maken met de SolidWorks-versie, maar simpelweg vanwege een optie in de Systeeminstellingen onder "Prestaties" en je moet het eerste vakje "Controleren bij opnieuw bouwen" uitvinken

Met dank aan Eloise met de steun van Axemble.

option_du_systeme_performance.png