- Maak voor alle sneden een centraal coördinatensysteem voor het onderdeel met de Z in de lengte en de X in de Y-richting van het oorspronkelijke coördinatensysteem.
- Maak vervolgens, na het snijden en machinaal bewerken, de buiging met de vlakken op 500 mm en de markering als buigcentrum
De klant plaatst een aluminium staaf van 6 m bij de ingang van zijn machine en hij blijft achter met een bepaald aantal onderdelen die met hoeken zijn gesneden en met machinale bewerking. Dit alles wordt aangestuurd door een Numerieke Bediening. Om de informatie naar de NC te sturen, levert de klant ons een batchbestand (een reeks coderingen) van zijn CAPM met alle informatie over de verschillende onderdeellengtes en verschillende bewerkingen met de positie in X.
Het idee (via smartproperties en bomcreator) is om de CAPM te verwijderen en al deze informatie uit de SolidWorks-assemblage te geven, vandaar de noodzaak om een profiel te hebben.
De specificiteit van deze klant is dat sommige van deze onderdelen, na ze in onze machine te hebben bewerkt, door een buigmachine gaan. Ik heb dus 2 configuraties nodig: één in bar voor onze machine en één met de hanger voor de montage (een zwembadoverkapping). Dus ik wil geen sweep doen.
Het 3-body stuk stoort me ook.
In de buigfunctie ga ik de schuifregelaar controleren om de vervorming aan te pakken.
Ik heb de onderdelen naar de Axemble-steun gestuurd, omdat ik de indruk heb dat jullie dit onderdeel allemaal foutloos kunnen buigen en ik niet. In de tussentijd, bedankt allemaal, jullie hebben me allemaal goed geïnformeerd over het onderwerp buiging en vervorming: kenmerken die ik niet goed kende.....
Waarom had ik altijd een reconstructiefout met de FLEX-functie en de DEFORMATION-functie en jij niet?
Dit heeft niets te maken met de SolidWorks-versie, maar simpelweg vanwege een optie in de Systeeminstellingen onder "Prestaties" en je moet het eerste vakje "Controleren bij opnieuw bouwen" uitvinken