Parametriseren van de overgangslaag van de plaatdiktes

Hallo

Ik heb een plaatwerkonderdeel gemaakt met behulp van de "overgangsvouw"-functie. Ik wil het onderdeel instellen. Het lijkt echter niet mogelijk om de dikte van het onderdeel in te stellen in de functie "overgangsvouw". Welk alternatief is er alstublieft?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Hallo

U moet dubbelklikken op de hoofdfunctie "Plaatwerk", De afmetingen van het plaatwerk verschijnen op het 3D-model.

Aan de kust wilt u het volgende configureren:

- Klik met de rechtermuisknop op deze kust

-"Configureer de kust"

- Voer waarden in op basis van configuraties.

Vriendelijke groeten

Fijne dag

tolerie.jpg
2 likes

Hallo meneer Souchet,

Dank u voor uw antwoord. Inderdaad, door te doen wat u zegt, kan ik de waarde van de dikte van mijn plaatwerkonderdeel veranderen. Alleen, ik kan alleen een numerieke waarde invoeren. Ik wil echter een parameter (bijvoorbeeld "=ep_parametre") in de vorm van een vergelijking kunnen invullen. Op deze manier kan ik alle onderdelen in mijn assemblage aanpassen door alleen mijn instellingenbestand te wijzigen.

Het werkt heel goed op schetsen, maar ik kan het niet doen op plaatwerkonderdelen om de dikte te controleren.

Vriendelijke groeten

Hallo

Hij maakt eerst een andere configuratie aan en na dubbelklikken op de kust zet je = dan klik je op de andere kanten die je wilt koppelen en je maakt je formule af en rechts van de lijn heb je drie kleine blauwe vierkantjes en een zwarte pijl en selecteer daar "deze configuratie" en daar zou het moeten werken...

1 like

Hallo Cobra 427. Hartelijk dank voor uw antwoord, maar ik geef toe dat ik moeite heb om te begrijpen wat u bedoelt. Ik heb het geprobeerd door een configuratie te maken, maar ik hoefde de manipulatie niet goed uit te voeren omdat ik niet het verwachte resultaat krijg.

Ik heb mijn plaatwerkonderdeel bevestigd. Ik wil alleen de dikte van mijn plaatwerkonderdeel koppelen aan de globale variabele "ep_tole" die zichtbaar is in "vergelijkingen, globale variabelen en afmetingen".

Ik wil de dikte dus niet koppelen aan een bestaande dimensie in de schets, maar aan een "externe" dimensie. Maar bovenal kan ik "=dimensie" doen voor een dimensie in een schets, maar ik kan het  niet doen om de dikte van een plaatwerkonderdeel op te leggen.

Mijn einddoel is om mijn eindmontage te kunnen updaten door gewoon het instellingenbestand te wijzigen zonder dat ik één voor één terug hoef te gaan naar alle onderdelen.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

volet_tav1_sup_vtest.sldprt

Hallo

Als het betrekking heeft op een ander onderdeel in een assemblage, moet het in de assembly worden gedaan. U dubbelklikt op de plaatwerkfunctie van het onderdeel dat u wilt koppelen en daar verschijnen de afmetingen, vervolgens dubbelklikt u op het onderdeel dat u wilt instellen en daar wordt het dimensievenster geopend. Dat doe je = dan dubbelklik je op het plaatwerk van het andere onderdeel en klik je op de dikte waarvan deze aan elkaar gekoppeld gaat worden. 

Ik kan je kamer niet openen, want nog onder 2016..

Hier is een kleine tutorial...

ac_cobra.docx

Hallo ac Cobra,

Ik wil mijn plaatdikte niet instellen op een parameter van een ander onderdeel in de assemblage, maar op parameters die zijn geïmporteerd in de functie "Vergelijkingen, globale variabelen en dimensies".

Ik voeg het bestand toe in STEP-formaat, het is misschien gemakkelijker te openen met solidworks 2016

volet_tav1_sup_vtest. stap

De RWZI verliest te veel informatie, dus hier is ook een screenshot.

Ik wil iets doen als "overgangsvouwdikte = ep_tole", waarbij ep_tole een globale variabele is waarvan de waarde wordt ingevoerd in de tabel "Vergelijkingen, globale variabelen en afmetingen" zoals in de bijgevoegde afbeelding.

Dit is gemakkelijk in een schets, maar niet gemakkelijk voor plaatdiktes

capture.jpg

Hier is nog een klein detail. Als ik de formule direct in de afmeting probeer te zetten die overeenkomt met de dikte, kan ik dat niet omdat de variabele gekoppeld is (zie bijlage)

capture2.jpg

Hallo

Ik heb eindelijk een oplossing gevonden voor mijn probleem om de dikte van een plaatwerk in te stellen.

Ik ging direct door het menu "Vergelijkingen, globale variabelen en kansen" om mijn vergelijking in te vullen.

Naam Kolom: "Epaisseur@Tôlerie"

Waarde kolom: = "mijn geïmporteerde parameter"

Vriendelijke groeten

1 like