Nieuw, en alleen in het ontwerpbureau in een bedrijf, moet ik mijn solidworks opzetten.
Als ik een tekening maak, lukt het me om een basiskaart van het bedrijf te krijgen, maar niet het titelblok (met andere woorden, ik heb alleen het bedrijfslogo en het formaat van het blad weergegeven). Hetzelfde als ik het bestand in drwdot open.
Ik ging naar "tool", "option", "file locations", "basemaps" en ik verwees de zoekopdracht naar de map waar de basemaps zijn opgeslagen.
Ook
Ik ging naar "tool", "option", "file locations", "3D cartridge model" en ik verwees de zoekopdracht naar de map waar de cartridge is opgeslagen.
Zijn de achtergronden onvolledig? Is mijn configuratie onvolledig?
Hallo
Niet gemakkelijk uit te leggen, maar de hulp is normaal gesproken goed gedaan op dit punt.
http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/r_customize_sheet_formats.htm
- Maak uw eigen basiskaart en links om automatisch in te vullen
- Maak een blok, sla het op en laat het vervolgens exploderen (zodat je dezelfde basiskaart op een ander bladformaat kunt dupliceren)
- Je verlaat de basemap, je doet "File" "Save the basemap" en vervolgens opslaan als, en je slaat op in .drwdot
- Je zet al je basiskaarten op één plek, en na "Opties" "Bestandslocaties" "Documentsjablonen" ga je naar de plek waar je je basiskaarten hebt geplaatst.
Als je ze wilt openen, doe je nieuwe, je klikt op geavanceerd en daar zouden je basemaps moeten verschijnen.
Als u uw tekeningen vervolgens automatisch wilt invullen, staat u in de eigenschappen van uw kamer of blad.
Ik bevind me in dezelfde situatie als Benoît die dit onderwerp heeft gecreëerd, als enige en eerste tekenaar in een ontwerpbureau moet ik zorgen voor de " implementatie" ervan.
Ik ben bezig met het maken van de tekensjablonen , dus ik zou graag willen dat het de komende jaren van het bestaan van het bedrijf goed werkt, maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, want het is de eerste keer dat ik dit soort dingen moet doen.
Om te beginnen begrijp ik het verschil niet tussen " de basiskaart " (. SLDDRT) en het " tekenmodel " (. DRWDOT). Wat is de basiskaart en wat is het MEP-model ?
Vervolgens, wat de cartridge betreft, is het een apart bestand (. IETS) of maakt het deel uit van het achtergrondplan ? of het MEP-model ?
(Ik heb geen nieuwe post aangemaakt omdat deze het onderwerp al goed behandelt, maar de basiswerking van de instellingen van tekeningen (en dus van de achtergrond) is in eerste instantie niet duidelijk )
De basiskaart bevat alles wat te maken heeft met de lay-out van het plan (paginaformaat, overzicht van het tekengebied, titelblok, vaste wijzigingslijnen, enz.).
Met de documentsjabloon kunt u de weergave van annotaties, afmetingspijlen, weergavelabels, enz. instellen.
Het titelblok maakt deel uit van de basiskaart en is slechts een vulhulpmiddel zonder de basiskaart te bewerken (oude SW-bewerking). Het is niet elders vastgelegd, het is geen apart element.