Hallo
Ik ben hier op zoek naar de beste Solidworks tool om verschillende onderdelen van een assemblage op te zetten, en dus van de assemblage zelf, laat het me uitleggen:
Ik moet in staat zijn om:
1) Voer parameters in (bijvoorbeeld: maximale belasting, lengte, breedte...)
2) Bereken nieuwe parameters afhankelijk van de invoerparameters (bijvoorbeeld: bereken de diameter van een onderdeel als functie van de breedte), met behulp van een "tant"/"While"-lus (waarom? Omdat de formules te complex zijn om de hoogte te berekenen, dus moet ik een lus van dit type gebruiken: zolang "een voorwaarde", verhoog ik de hoogte totdat ik die voorwaarde bereik. Voorbeeld: Zolang de "vervorming van het onderdeel" groter is dan 1 mm, verhoogt u de hoogte (en berekent u de vervorming opnieuw met de nieuwe hoogte)...)
3) Afhankelijk van de invoerparameters en de configuratie van het eerste onderdeel (hoogteberekening...), ga je in een tweedimensionale tabel (dus afhankelijk van twee parameters) de doos vinden die goed past, een doos die overeenkomt met alle parameters die in de solidworks-assemblage moeten worden ingevoerd, zodat het de grootte van de onderdelen zelf wijzigt
Wat ik al heb gedaan:
1) Oplossing die werkt, maar een beetje ingewikkeld: ik heb al mijn onderdelen en assemblage gemaakt van globale variabelen (al mijn onderdelen hebben dezelfde variabelen). Ik koppelde de globale variabelen aan een tekstdocument. Ik heb een programma gemaakt (c taal) dat de gebruiker moet uitvoeren, het programma vraagt om de invoerparameters, berekent de globale variabelen en past het tekstbestand aan. Wanneer het tekstbestand wordt gewijzigd (en dus de globale variabelen), hoef ik alleen maar de assembly bij te werken en het neemt de juiste afmetingen aan.
2) Oplossing die niet werkt: Volgens hetzelfde principe zijn al mijn onderdelen/samenstellingen gemaakt van globale variabelen, ik heb een Excel-bestand gemaakt dat deze globale variabelen berekent op basis van de invoervariabelen (ik heb vba gedaan voor de while-lus), toen wilde ik een familie van onderdelen maken op mijn eindassemblage (waarin er globale variabelen zijn), in de hoop dat door het wijzigen van de familie van onderdelen, het de globale variabelen van mijn assemblage wijzigt (daar werkt het) en automatisch, het de globale variabelen van al mijn onderdelen wijzigt (aangezien het dezelfde variabelen zijn als mijn assemblage), en dus dat het de assemblage terugzet naar de juiste afmetingen (uiteindelijk bewegen alleen de globale variabelen van de assemblage maar de onderdelen komen niet op de juiste afmetingen)
Heel erg bedankt aan de mensen die de moed hadden om alles te lezen (in de hoop dat je alles begreep)
Aarzel niet om me om screenshots of andere informatie te vragen, of om het duidelijker uit te leggen
Ik hoop dat je me kunt helpen
DSL voor spelfouten