Een dialink instellen op Catia

Op Catia kun je een slide link maken maar ik kan het niet zo instellen dat wanneer ik de simulatietool gebruik: deze slide link binnen zijn toepassingsgebied blijft met een minimale en maximale afstand.

Bij voorbaat dank

Hallo

Als ik het me goed herinner, is het in de DMU Kinematics-workshop dat je de limieten toewijst wanneer je een link maakt...

Heb ik het mis?

Door een beetje op het net te zoeken, vond ik een PDF-document over DMU Kinematics Simulator

Ik denk dat het nuttig voor je kan zijn (alle verbanden worden uitgelegd)

Als dat je niet helpt, laat het me weten, ik zal het vragen aan de "Catia pro's" die aanwezig zijn op Lynkoa (ze slapen, ik maak ze wakker)

Hallo

Ik zou je kunnen helpen, maar het zou gemakkelijker zijn geweest om een foto van je affaire te hebben.

Vriendelijke groeten

Bastien

Hallo

Ik zal proberen je te antwoorden (in verschillende berichten voor de afbeeldingen)

Laten we eerst definiëren of we het over hetzelfde hebben, voor mij wordt een dia-link prismatisch genoemd in catia (is het de link die je interesseert?)

02.jpg

Dan is het ook nodig om te weten of uw link de invoer van uw mechanisme is, dus vergeet niet om "in lengte geordend" aan te vinken bij het maken ervan of vervolgens door op deze link te dubbelklikken.

01.jpg

Dan zou je in "Simulatie edit" een "filmische simulatie" venster moeten krijgen met je commando's en hun respectievelijke cursors (zie foto)

Om de kenmerken in te stellen, klikt u op de knop "... "

03.jpg

Dus je hebt een raam met

• Nieuwstaat waarde
  • Maximale waarde
  • Vermeerdering

Ik denk dat dat is waar je naar op zoek bent.

Onthoud dat extreme waarden negatief kunnen zijn.

In de hoop je vraag beantwoord te hebben.

Als je het niet haalt, stuur ik je een al gemaakt exemplaar!

Vriendelijke groeten

Thomas

04.jpg