Stel een automatische update van het mechanisch gelaste in bij het wijzigen van het "Lib Feat Part"-profiel. SLDLFP

Hallo

Het zit allemaal zo'n beetje in de titel: is het mogelijk om een automatische update van de mechanisch gelaste elementen van een bestand in te stellen bij het wijzigen van het "Lib Feat Part"-profiel? SLDLFP?

Inderdaad, wanneer een "Lib Feat Part " profielbestand (. SLDLFP) is gewijzigd, is het absoluut noodzakelijk om de functie "mechanisch gelast element" te bewerken en de gewijzigde LFP terug te geven zodat het bestand wordt bijgewerkt. Ik vind het super zwaar om te doen maar vooral super gevaarlijk!

Misschien heeft het te maken met het gebruik op EPDM of werkt het hetzelfde zonder?

Als iemand de truc heeft, ben ik er helemaal voor!

Antho

Over het algemeen wanneer u een nieuw profiel aanmaakt

en sla het op in uw persoonlijke bibliotheek 

Het heeft een eigen identiteit

dus geen probleem op de 3D

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=ZedPlephfZ4

@+ ;-)

Het profiel heeft zijn eigen identiteit, maar waar ik een probleem mee heb, is dat als het wordt gewijzigd, alle mechanisch gelaste bestanden met dit profiel die door de wijziging zouden moeten worden beïnvloed, niet één voor één opnieuw worden bewerkt.

Wat ik graag zou willen, is dat alle bijbehorende onderdelen worden bijgewerkt.

Het is logisch als ik het goed begrepen heb

omdat niet dezelfde gelaste mechanica

Het zal nodig zijn om een macro te maken die elke gelaste monteur opent die dit onderdeel moet wijzigen

en bracht ze up-to-date

in de hoop dat er geen inmenging is van beperkingen

@+ ;-)

Ik vind het niet logisch, wanneer je een onderdeel wijzigt, worden alle samenstellingen die ze bevatten bijgewerkt wanneer ze worden geopend, het zou hetzelfde moeten zijn met de profielen die zijn opgenomen in de mechanisch gelaste onderdelen!

Omdat het niet voldoende is om het onderdeel te openen, maar om de mechanisch gelaste functie te bewerken en terug te gaan om het profiel te krijgen zodat het onderdeel wordt bijgewerkt... En doe het voor elk van de kamers met dit profiel!

Nou dan vragen

Wat is de naam van het profiel dat moet worden gewijzigd?

Hoe heet het nieuwe profiel?

De 2 hebben dezelfde in het geval waar ik het over heb, omdat het hetzelfde profiel is dat wordt gewijzigd (zonder naamswijziging).

Als de naam verandert, is het natuurlijk logisch dat deze het juiste profiel krijgt.

via de taakplanner kan deze bewerking worden uitgevoerd als ik me niet vergis 

http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/c_SOLIDWORKS_Task_Scheduler_Overview.htm?id=4bbf2c3358224317b0952122efbc7d8b#Pg0&ProductType=&ProductName=

http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/r_task_sched_task_sidebar.htm?id=8254d03a7aad4aa29014ffb3bbbb32bf#Pg0&ProductType=&ProductName=

via Update-bestanden

Je hebt een Pro- of Premium-licentie nodig

@+ ;--)

2 likes

We hebben een pro-licentie. Het is mogelijk om een volledige map en een frequentie te kiezen zodat het zou kunnen werken, maar het probleem is, omdat het op de EPDM staat, dat de bestanden allemaal worden uitgepakt, dus het zal niet werken, behalve om te bepalen waar het profiel wordt gebruikt en alle getroffen bestanden uit te pakken...

En ik weet niet eens zeker of het werkt, want het is geen simpele update die moet worden gedaan, maar om de functie opnieuw te bewerken!

Ik begrijp nog steeds niet waarom het niet automatisch is voorzien, ik ben de enige die hier last van heeft?

Bestanden bijwerken

U kunt taken plannen om SOLIDWORKS-documenten bij te werken. Met de taak Bestanden bijwerken kunt u de opgegeven documenten opnieuw opbouwen, rekening houdend met de wijzigingen die erin zijn aangebracht sinds de laatste herbouw. U kunt afzonderlijke bestanden of alle bestanden van een bepaald type in een map bijwerken.

dus als het de documenten opnieuw opbouwt

In theorie zal het zoeken naar de interne ref van het document 

o.a. de bibliotheek refs

Het lijkt mij

Om te proberen

@+ ;-)

Precies hier ligt het hele probleem, het openen van het mechanisch gelaste bestand en het bijwerken ervan is niet voldoende bij het wijzigen van het bronprofiel, je moet de mechanisch gelaste functie opnieuw bewerken en naar het profiel gaan zoeken zodat de wijziging daar wordt weerspiegeld.

Het zou voor mij prima zijn als het bestand werd bijgewerkt wanneer het bestand werd geopend en na een herbouw.

Nog steeds geen oplossing (als die er al is).

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Ter informatie, ik kreeg helaas negatieve antwoorden:

- Antwoord op mijn myCADservices-ticket: U bent momenteel verplicht om de update handmatig uit te voeren, of u kunt ons vragen om een service om een macro te maken.

- Antwoord op mijn vraag op het myCAD-seminar gisteren in Nantes (in aanwezigheid van Dassault Systèmes en Visiativ) om te weten of het in studie was: Op dit moment niets gepland over dit onderwerp. Dat was niet de filosofie van deze module, maar het zou wel interessant zijn.

Het zet vraagtekens bij de hele operatie die in ons land aan de BE is opgezet!!

Zoals voorgesteld wilde ik een verbeteringsverzoek indienen bij SolidWorks, maar de enige gevonden link werkt niet: http://www.solidworks.fr/sw/support/subscription/Enhancements.htm

Het antwoord van Dassault spreekt voor zich, het is niet de filosofie van deze module om zo te werken.

Dus het opzetten van "operaties" op basis van aannames is noodzakelijkerwijs vallen op "doodlopende wegen"...

Bij het starten met een software is dit helaas wat we vaak zien, slechte keuzes van methodologie...

Daarna hoeft u alleen nog maar het schot om te keren, de trekkracht te corrigeren... Het is de ervaring die binnenkomt, zoals ze zeggen.

1 like

Behalve dat als we nadenken over de configureerbare logica van de huidige software, het normaal lijkt dat we in de geest denken dat het onderdeel kan worden bijgewerkt met betrekking tot zijn basisprofiel als het wordt gewijzigd. Deze oplossing was al ingevoerd voordat ik aankwam en niemand was op de hoogte van dit probleem, ik merkte het snel op omdat ik me in dezelfde situatie bevond in mijn vorige bedrijf.

Welke oplossing is dan het meest optimaal bij het gebruik van een reeks profielen (timmerwerk in mijn geval) zo niet de gelaste constructie met behulp van Lib Feat Part?

Omdat het hebben van een schetsbibliotheek veel beperkter is om te beheren (creatie, positionering) ...

Je moet de "Lib Feat Part" -bestanden vanaf het begin zo schoon mogelijk maken!

Omdat we weten dat niet alle wijzigingen met terugwerkende kracht zullen gelden.

Voorbeeld: Ontbrekende puntjes toevoegen, onjuiste beschrijving, andere eigenschappen... En zelfs de locatie van de bestanden is iets om rekening mee te houden!!

Dit alles is goed beheerd en gedefinieerd, of het nu gaat om de locatie, de bijbehorende eigenschappen en de positionering ten opzichte van het coördinatensysteem.

De grote zwarte vlek ligt in de wijziging van de geometrie van het profiel die niet kan worden gepropageerd zonder handmatig herstel van alle getroffen bestanden!

Laten we eens kijken of de macro-oplossing aan onze behoefte kan voldoen...