Geoptimaliseerde kopieerinstellingen (Catia V5)

Hallo

Ik heb een geoptimaliseerde kopie gemaakt van een tandwiel waarop een bepaald aantal parameters wordt toegepast (module, aantal tanden, enz.).

Helaas, wanneer ik de geoptimaliseerde kopie in een ander deel maak, worden de bijbehorende parameters helemaal niet gekopieerd.

Ik heb geprobeerd deze beroemde parameters opnieuw te associëren, maar te weelderig, dus tijdverspilling, wat niet het doel is van de geoptimaliseerde kopie. 

Heb je hier een oplossing voor?

Ik dacht aan opties om in te checken  in Catia, maar ik kan niets vinden.

Ik hoop dat mijn verzoek duidelijk is, zo niet, dan kan ik het uiteraard in meer detail toelichten.

Bedankt

Simon Mougin

Hallo

Als u parameters van het ene deel naar het andere wilt kopiëren in Catia, moet u over het algemeen de parameters publiceren en deze vervolgens met links kopiëren. Daar blijven de schakels tussen de twee stukken behouden.

Dimitri

1 like

Hallo, heb je alles in de geoptimaliseerde kopie gestopt ?

Ik groepeer meestal alles waaruit de kopie bestaat (geometrie, formules, parameters) onder hetzelfde lichaam.

Wat moet het gedrag zijn bij het instantiëren van de kopie?

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Frank, inderdaad mijn parameters + relaties bevinden zich buiten het lichaam. Het probleem dat zich nu voordoet: bij het verplaatsen van de parameters in het lichaam zelf, verlies ik de bijbehorende schakels.

De geoptimaliseerde kopie werkt heel goed door de geometrische sets te kopiëren.

Het gedrag tijdens instantiatie werkt heel goed, alleen worden de parameters niet langer aangestuurd door de parameters die zich in de ontwerpboom bevinden.

Ik voeg een iets explicietere video van mijn verzoek/probleem toe.

copie_optimisee.mp4

Hoe verplaats je parameters en formules?

Om te verplaatsen is het eerst nodig om een container "parameters" en "formules" te plaatsen.

Om dit te doen, heb je de KWA-module nodig of als je deze niet hebt, omzeil deze dan door te kopiëren/plakken.

We maken een onderdeel waarin we een parmeter en een formule toevoegen die we vervolgens verwijderen, zodra we de lege containers hebben, kopiëren/plakken we op de hoofdtekst van het onderdeel en klikken we met de rechtermuisknop op de parameters om opnieuw te ordenen, hetzelfde geldt voor de formules.

In je video zien we niet wat je hebt geselecteerd om te kopiëren? met uitzondering van de body van het stuk en de punten.

EDIT: Ik kan lezen tot CATIA V5-6R2017, dus als je je bestand kan ik de hystoric reorganiseren om je te laten zien.

Ok, ik begreep de manipulatie.

Ik hoef "gewoon" mijn parameters die zich vanaf nu in mijn deellichaam bevinden, opnieuw te associëren.

Geen gemakkelijke taak :(.
Ik heb je methode geprobeerd en het werkt inderdaad. Ik vind de parameters en relaties zodra de geoptimaliseerde kopie is gemaakt.

Bedankt

Normaal gesproken, als alles zich onder het lichaam van onderdelen bevindt (volumetrische meetkunde, geometrische verzamelingen van "constructies", formules, parameters), is er niets om alles opnieuw te associëren.

Ik begreep de manipulatie goed, maar ik kan alleen de relaties en parameters kopiëren en plakken. 

Hij verliest daarna alles.

de video als bijlage, zodat u het probleem begrijpt.

copier_coller_4.mp4

Dit is niet de juiste manier om niet-lege containers te kopiëren/plakken creëert onvermijdelijk dubbele "parameters en formules"

Je moet kopiëren en plakken in de hoofdtekst van lege containers . Daarom openen we een nieuwe CATPart waarin we een parameter en een formule toevoegen die we vervolgens verwijderen, zodra we de lege containers hebben, kopiëren / plakken we op het onderdeellichaam van het tandwielonderdeel en klikken we met de rechtermuisknop op de parameters / "herordenen" of "geometrische set wijzigen", Hetzelfde geldt voor de formules.

Hartelijk dank!!!

Inderdaad, het werkt perfect!!

Trouwens, er zijn twee tabbladen die erg handig zijn om te gebruiken bij geoptimaliseerde kopieën.

Invoer: hiermee kunt u de invoer hernoemen met een meer expliciete naam , bijv. "XY/plan" naar "Selecteer planondersteuning"

Parameters: stelt u in staat om "de mogelijkheid te geven om bepaalde parameters te wijzigen op het moment van instantiatie , bijvoorbeeld: het aantal tanden, de module enz.

Oh ja, inderdaad, het is ultra interessant om de mogelijkheid te geven om het te doen op het moment van instantiatie :)!

Het is ook explicieter, ja.

Heel erg bedankt in ieder geval. Ik miste diepgang van details erover.