Parameters voor tekening

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten hoe ik een model voor tekenen moet opzetten, d.w.z. om een nieuwe tekening te kunnen openen en standaard vooraf opgeslagen parameters te hebben: centreerassen / zichtbare constructielijnen, pijlen voor vaste afmetingen (in plaats van standaard holle), lijndikte voor plan en afdrukken, laagbeheer, enz. Want elke keer dat ik een nieuwe tekening maak, slaag ik erin om een achtergrondplansjabloon te nemen die ik heb gemaakt, maar ik moet al mijn instellingen voor het bewerken van werkbladen opnieuw doen, en het is al vermoeiend.

Als je ideeën hebt, ben ik geïnteresseerd :)

Hallo

Door een tekening die werkt zoals jij het wilt op te slaan als sjabloon en dat sjabloon in te stellen in de opties, krijg je niet het resultaat dat je wilt?

4 likes

Hallo

zoals PL zegt; je maakt het zoals je wilt en dan sla je het op in DRWDOT met de naam die je het wilt geven, zodat je weet hoe je het kunt onderscheiden van degene die je al hebt...

2 likes

Het . DRWDOT is voor de achtergrond, niet voor het blad. Daarnaast heb ik al geprobeerd de instellingen te wijzigen op een . DRWDOT, sluit het en open het opnieuw, nou de instellingen zijn verdwenen:(

In feite is de enige oplossing die ik heb gevonden het maken van een  sjabloon. SLDDRW, en sla op als kopie om een nieuw bestand met de juiste instellingen te hebben. Ik vind de procedure echter een beetje vervelend, nietwaar? Kan het niet eenvoudiger?

Bijvoorbeeld, de rechtermuisknop + bewegen in één richting wordt maar één keer ingesteld, en we hoeven er niet naar terug te gaan, dat ik een nieuw onderdeel/assemblage/plan open. Waarom werkt het niet voor plannen? In feite kunnen we de systeemopties in het algemeen instellen, maar niet die van het document? Bizar

En als je alles doet wat je wilt doen, maar voordat je het doet, open je de macrobalk en begin je met opnemen, en dan doe je alles en zodra je klaar bent, stop je met opnemen. Je hebt de macro gedaan en hoeft hem alleen maar te testen...

In dit geval moet u misschien een aangepaste inpakstandaard maken en uw basiskaart ermee opslaan?

norme.jpg

Ik heb vervolgens een leeg achtergrondplan opgesteld:

- Klik op "Bestand"

- Klik op "De basiskaart opslaan"  onder een andere naam om deze te kunnen onderscheiden.

(door hem op de juiste plek te zetten natuurlijk)

Hallo

Ik loste mijn probleem op door een correct ingesteld plan te nemen en het vervolgens op te slaan onder een nieuwe referentie om een nieuw plan te maken met behoud van alle instellingen. Ik hoop dat er eenvoudigere oplossingen zijn, maar deze werkt tenminste.

Dank u voor uw bijdragen die me hebben geholpen om duidelijker te zien. :)

Het beste antwoord lijkt erg op wat ik voorstelde...

2 likes