SMTP-instellingen voor SolidWorks PDM

Hallo allemaal,

Ik wil graag SMTP-berichten gebruiken voor mijn PDM omdat gebruikers geen aandacht besteden aan de interne melding en de PDM-mailbox.

Om dit te doen, heb ik de gegevens van een geldige SMTP-mailbox ingevoerd in de e-mailinstellingen van de PDM, maar als ik het adres test, werkt het niet!

Welke parameters moet je invoeren om het te laten werken?

Is er een proxy nodig?

Bij voorbaat dank

Hallo

U moet het serveradres en de poort ervan instellen, meestal 25. Het gaat via een mailserver (SMTP), er is geen proxy nodig.

Dat is wat ik dacht, maar het werkt niet.

Ik voeg schermafbeeldingen toe van mijn instellingen en de foutmelding die ik krijg als ik de mailboxtest doe

tester_les_parametres.jpg

Fout 550: Permanente storing. De mailbox bestaat niet of het adres van de geadresseerde is ongeldig.

Bestaat het e-mailadres echt bij Orange?

Ja ja het is een e-mailadres dat door een collega wordt gebruikt, ik heb het geprobeerd met mijn eigen code omdat mijn mailbox bij OVH is, maar ik krijg hetzelfde resultaat

Op het eerste gezicht is de poort voor uitgaande e-mails bij oranje 465.

We zien "Mailbox Error"

Zou het niet het schrijven van het adres "uit de e-mail" het probleem zijn?

"spaties" zijn niet verboden in het e-mailadres?

"SolidWorks_PDM@NoReply.fr"

1 like

Niet verkeerd, dat is er zeker ook

Hallo

Is het iemand gelukt om dit op te zetten of een alternatief te vinden?

Nee, tot op heden nog steeds geen oplossing

Hallo

Als de uitgaande server "smtp.orange.fr" is, denk ik dat je een bestaand ".......@orange.fr" verzendend  e-mailadres moet plaatsen en niet ".......@NoReply.fr".

Het lijkt mij ook dat voor de uitgaande server "smtp.orange.fr" de poort 465 zou moeten zijn.

Een antwoord dat nuttig kan zijn: zie HIER.

Vriendelijke groeten