Ik word heel vaak geconfronteerd met het volgende probleem:
Elke keer als een pc en soldidworks wordt geopend, is alles vaak ongeorganiseerd, iedereen heeft zijn eigen kleine persoonlijke configuratie en dit betekent dat tijdens een uitleg en een demo niemand dezelfde presentatie en configuratie voor zich heeft.
Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik de pc of de solidworks open open, zowel de werkruimte als de configuratie met dezelfde instellingen voor iedereen identiek zijn, en dit automatisch?
In afwachting van een antwoord wens ik u een goed einde van de middag
Ik heb het al geprobeerd, maar het is vervelend als je ongeveer vijftien pc's moet beheren en bovendien niet alles teruggaat naar dezelfde configuratie.
Om de algemene opties over te dragen naar alle SW-installaties, moest u een bestand declareren (sldsettings extensie) waarmee u de meeste algemene opties (bestandslocatielink, volledige SW-instellingen buiten de werkbalken) opnieuw kunt laden in de installatie-opties (het wordt beheerd op het niveau van administratieve afbeeldingen, in de basisinstallatie weet ik het niet).
Voor het aanpassen van de balken is het iets ingewikkelder, de gemakkelijkste manier is nog steeds om de instellingen te kopiëren door alle gebruikers in de opties te selecteren (het zal alleen de instellingen kopiëren, tenzij ik me vergis, op de profielen die al op de computer bestaan).
Om deze aanpassingen op elke sessie toe te passen, moet u een script ontwikkelen dat de instellingenwizard start en het werkstation configureert (actie verborgen voor de geheugengebruiker).
Het grootste probleem met het kopiëren van aanpassingen is dat het een aantal ervan naar de registersleutels op gebruikersniveau schrijft. De algemene configuratie bevindt zich in de registersleutels op computerniveau. Bij het maken van een nieuwe gebruiker vertrouwt SW op deze machinetoetsen om de instellingen van deze gebruiker te dupliceren. Omdat er geen maatwerk is, wordt er een "standaard" SW gemaakt die dicht bij de algemene parameters ligt als deze al eerder zijn gedeclareerd (sldsettings).
Het is niet mogelijk om werkbalkaanpassingen in machinetoetsen te plaatsen (deze bestaan niet en worden daarom nooit gekopieerd bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker)
Ik heb zojuist uw uitleg gelezen en het is erg interessant.
Ik ga dit wat nauwkeuriger bekijken met mijn IT-manager, want het klopt dat je beheerdersrechten nodig hebt om het register te kunnen wijzigen.
Van mijn kant had ik eraan gedacht om een fichier.bat te starten wanneer Windows start. Dit bestand zou het oude solidworks-register overschrijven om de "type"-versie terug te zetten.
Natuurlijk weet ik niet hoe ik een "register" -bestand in een .bat moet plaatsen.
Wees voorzichtig bij het omgaan met de registerdatabases. Dit moet je niet blindelings doen, anders is er een verhoogd risico dat een pc onbruikbaar wordt.
Sinds de 2019-versie is het geloof ik mogelijk voor de beheerder om de instellingen / werkbalken en andere op de werkstations te forceren. Aanpassingen kunnen tijdens de installatie worden gedaan via de administratieve beelden. Op het werkstation van de gebruiker zijn er enkele opties in: Systeemoptie / Instellingen synchroniseren En er is een speciale beheertool waarin u de parameters kunt kiezen die op de werkstations kunnen worden bewerkt.
De beheerdersweergave wordt beheerd op utiliteitsniveau. Aan de gebruikerskant wordt het geleverd in de vorm van een hangslot naast de vergrendelde instellingen. Voor de anderen is het volledig transparant, maar elke keer dat SW opnieuw opstart in dezelfde configuratie teruggezet als het wordt opgelegd aan het hulpprogramma (anders slechts één keer bijgewerkt).