Hallo
Na analyse en kalibratie van onze buigmachine heb ik een buiggebied bepaald dat ik moet toepassen voor een aangepast materiaal in SolidWorks, maar ik kan het niet zo configureren dat de instellingen elke keer dat we met dit materiaal buigen van toepassing zijn, wanneer ik de plaatwerkfunctie bewerk en klik op gebruik de plaatwerkinstellingen van het lichaamsmateriaal, vertelt het me dat er geen materiaal op het lichaam is aangebracht.
Hallo;
Zou je je klaptafel kunnen opsturen? Of in ieder geval een screenshot van de eerste paar cellen van je tabel...
en ook een beeld van uw 3D zou op prijs worden gesteld met een deel van de bouwboom (met de zichtbare lichamen en het algemene materiaal).
Ik vermoed een multi-body vouwbaar... Vergis ik me?
Vriendelijke groeten.
Dat had ik niet verwacht...
Ik geef toe dat ik het tabblad " plaatwerk" nog nooit rechtstreeks in " materiaal " heb gebruikt, ik verwachtte een K-factor of buigverliestabel in Exel-formaat te zien...
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_Bend_Table_Overview.htm#mmo1450446776096
… Ik zou het van mijn kant moeten uitzoeken, voor nu ben ik aan het drogen, sorry...
Jazeker!!
Dit tabblad verschijnt niet in mijn versie (2018 sp4)
Het lijkt erop dat Solidworks kieskeurig is over dikte-intervallen:
https://help.solidworks.com/2023/french/SolidWorks/sldworks/t_material_db_sheet_metal_tab.htm?verRedirect=1
Eens kijken of het daar niet vandaan komt...
(probeer eventueel je punten te vervangen door komma's, Solidworks en soms schizofreen op decimale scheidingstekens...)
nee, zelfs het veranderen van het teken werkt het niet, ik weet niet hoe ik het moet doen, is er een methode met sjabloontabellen of iets anders om een buiggebiedparameter in te stellen op basis van het geselecteerde materiaal? Ik gebruik Solidworks2023 SP2
Dit nieuwe product uit 2020 heb ik nog nooit geprobeerd:
We hebben 3 sjabloontabellen die we handmatig selecteren op basis van het materiaal (op de ouderwetse manier)
Op volgorde in 1 wat we niet gebruiken
In 2 handmatige selectie omdat er geen parameter is die verband houdt met de materialen
In 3 de klaptafel gekoppeld aan de maltafel.