Hallo Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om met 2 bedrijven aan dezelfde assemblage te werken, aangezien sommige assemblages door Solidworks en andere door Inventor zullen worden gemaakt? Hoe moeten we te werk gaan?
Dank u voor uw opmerkingen Vriendelijke groeten Marc
Het belangrijkste is om goed te structureren wie de masteropleiding is. Met andere woorden, wie is de integrator. Als bijvoorbeeld in de hoofdassemblage iedereen vrijelijk kan toevoegen of wijzigen, is het een gegarandeerde puinhoop. Je moet er zeker van zijn dat je altijd op assemblageniveau werkt, want als de een op assemblageniveau werkt en de ander het onderdeel levert, zijn er strikte regels die moeten worden gerespecteerd. (vgl. het begrip gereserveerde ruimte in de luchtvaart of voor de auto, het dimensiesysteem verwijst naar een enkel punt op het voertuig. De bestanden van een 2020 versie aan de ene kant en de 2023 versie aan de andere kant en dan heb ik het niet over de conversie voor de integratie (neutrale of niet-neutrale bestanden, etc...). Ik heb hiermee geëxperimenteerd bij een groot project en ik heb nog steeds haar dat in mijn hoofd groeit. Uiteindelijk is iedereen naar SW verhuisd.
Van wat ik op het forum zag, hebben veel van onze collega's het hebben van twee softwareprogramma's opgegeven omdat ze te ingewikkeld zijn. Zij zullen je dit heel goed uitleggen.
Ik verzoek u dringend om eens te kijken naar de bespreking van onze collega @OBI_WAN:
Ik deel @Zozo_mp mening (zelfs zonder medaille), je moet een context, regels en een uiterst rigoureuze werkomgeving definiëren om ontwerpen tussen twee verschillende software te delen.
Ik heb vooral de indruk dat het extra werk doet. Je zult niet in staat zijn om beide soorten native bestanden in dezelfde assembly te hebben (tenzij ik me vergis?) Dit dwingt je om STEP af te spelen en het bestand is niet up-to-date
Hallo Normaal gesproken met 3DInterconnect aan de SW-kant is het niet nodig om stap te doen, SW opent de native direct. In theorie kan een update van het native bestand het in SW geïmporteerde bestand bijwerken (terwijl het op hetzelfde native bestand blijft). Het voorbeeld dat in de systematiek in de demo's van SW over dit onderwerp wordt getoond, is op een carter met batterijen voor een prothetische arm, als ik me niet vergis.