Dialoogvenster Geen massa-eigenschappen - SolidWorks

Hallo allemaal

Ik ben onder SW2015 en ik zou graag de massa van een vergadering willen evalueren. Ik open mijn assembly, ik klik op "massa-eigenschappen", maar het dialoogvenster opent niet, er is alleen het middelpunt van massa-trihedron dat verschijnt. Ik heb al gecontroleerd of het niet buiten het scherm is omdat het niet in de lijst met vensters verschijnt.

Ik heb je hulp nodig om dit weer op orde te krijgen.

Bij voorbaat dank

Weet je zeker dat ze niet ergens verborgen is?

Omdat het venster niet zichtbaar is in de taakbalk, komt het niet naast het SolidWorks-venster.

Hallo

Als u in de featureManager op Mass Center klikt, gebeurt er niets.

U moet door het tabblad "evalueren" gaan en vervolgens naar het pictogram voor massa-eigenschappen

Of Tools ==>Evalueren==> massa-eigenschap

Een andere voorzorgsmaatregel is dat uw onderdeel een aangetast materiaal moet zijn, anders heeft u het geometrische centrum en niet het zwaartepunt.

Vriendelijke groeten

1 like

Klassieke (en universele Windows) oplossing voor Windows (zonder de noodzaak om met het register te prutsen (antwoord dat ik in het verleden al had gegeven in een ander forumonderwerp).

klik op de knop "Grond"

Druk eenmaal op de ALT-toets (op het toetsenbord)

Druk vervolgens 2 keer op de pijl omlaag van het toetsenbord

en druk vervolgens eenmaal op Enter

Verplaats vervolgens het venster met de pijlen op het toetsenbord totdat u het op het scherm vindt

EDIT: in plaats van te bewegen met de pijlen van het toetsenbord, beweegt het bewegen van de muis ook het venster.

voor de materialen is het verkeerd, het is niet nodig om een materiaal toegewezen te krijgen om een massa te evalueren, het DOT-onderdeel PRT heeft standaard een dichtheid van 1:

Optie Document / Materialen

Hallo Olivier42

Bedankt 0.001gr/mm^3  of 1000Kg/m ^3  Ik ga een scheutje water drinken :-)

Ik had moeten aangeven dat het voor de montage belangrijk was als je materialen van verschillende dichtheden hebt. Maar dat is Off Topic

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo, heb je de opties van de afbeelding aangevinkt???  

Cdt

capture.png

Hallo

Als het de afgelopen dagen werkte, probeer dan Solidworks opnieuw op te starten om te zien of het slechts een tijdelijke bug is...

Vriendelijke groeten