Bij het evalueren van de massa van mijn assemblage krijg ik de melding "De volgende componenten van deze assemblage hebben geen geldige dichtheid. Corrigeer ze alstublieft [...]".
Dit is (geïmporteerde) hardware en ik wil er geen (verwaarloosbare) massa aan toekennen.
Hoe kan ik de functie dwingen om de assemblage te wegen, rekening houdend met een massa van nul of een forfaitaire massa voor de defecte componenten?
De vraag geeft aan dat ik mijn stukken niet wens bij te werken. Tussen het toekennen van een massa en het toekennen van een dichtheid is het dezelfde hoeveelheid werk. En bovendien, ik kan het niet: iets werkt niet.
Daarom ben ik gewoon op zoek naar een manier om het wegen te forceren. Qua software is het triviaal. Het zou verrassend zijn als de ontwikkelaars dat niet hadden gepland. Misschien een menu in de opties? Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden.
Ik ben een beetje verrast, normaal gesproken past SW een standaarddichtheid toe als er geen materiaal is ingevuld (dat is tenminste het gedrag dat ik heb op de 2021 en uit mijn hoofd is het altijd zo geweest). Aan de andere kant kan het de berekening volledig verstoren (op mijn bestanden past het een dichtheid van 2.5 toe, dus voor schroeven is het zeker te verwaarlozen, maar wees voorzichtig bij alle importen).
Dank u voor uw antwoord. Hier is de foutmelding pop-up voor het wegen bijgevoegd.
Ik heb een massa toegekend aan de defecte elementen, maar toch krijg ik de foutmelding als ik het geheel weeg (na reconstructie). Het toewijzen van een materiaal aan de volumebody werkt niet raar.
Ok, dat bewaar ik voor de volgende keer: controleer dit op het moment van importeren.
Ik heb geen MyCad (solidworks Premium?). Voor deze keer heb ik de buggy-onderdelen verwijderd en een massa of dichtheid toegewezen aan degenen die het accepteren. Moeizaam werk omdat het achterblijft.
Als de massa's te verwaarlozen zijn, zal ik de componenten groeperen om ze gemakkelijk in de assemblage te verbergen, waardoor ik de massa van de rest van de assemblage zou moeten hebben.
Als dat niet werkt, selecteer ik alleen de componenten die ik wil.
Goed idee, maar het werkt niet goed omdat de zoekfunctie van de Feature Manager traag is en zelfs het doel niet kan vinden. Dus koos ik voor een zeer eenvoudige maar uiteindelijk relatief effectieve methode omdat de software niet achterblijft: zoek naar de onderdelen in de Windows Verkenner en open ze een voor een.
Goed gedaan! Ik heb de oorsprong van de fout gevonden: deze komt van de CAD-exporttool in meerdere formaten op de website van de distributeur van het onderdeel. Het gegenereerde volumemodel bevat een geometriefout. Bovendien is de functieherkenningstool mislukt.
Dus ik importeerde het als een stap en de pb was opgelost: niet-nul volume.