Draad 3/4

Hallo

Gewend om C4D te gebruiken voor ontwerp of het maken van onderdelen voor 3D-printen, wordt mij tegenwoordig gevraagd om een onderdeel te maken met een schroefdraad volgens de standaard.
Het probleem is dat ik absoluut niets weet over schroeven.

Mijn schroefdraad moet type 3/4 of 20/27 zijn, na tests te hebben gedaan, komt dit overeen met de schroefdraad van de kraan of mixerfittingen, andere informatie, het zou een schroefdraad zijn voor leidingen die "GAS" worden genoemd. Na veel onderzoek vond ik veel informatie over normen en classificaties, maar waar het blijft hangen is dat als je het eenmaal in de praktijk moet brengen in SW, nou dat is wat.
In het bedrijf dat me in staat stelt om een van zijn SW-uitgeruste kantoren te gebruiken, is er niemand die meer weet dan ik.

Het maken van een schroef met schroefdraad is vrij eenvoudig door het volgen van een tutorial, waarbij ik vastloop is op dataniveau (Fig.1). Als ik de cijfers van een 20/27 neem, heb ik:
Steek in mm: 1.814Pas de visAantal stappen in 25,4 mm: 14
H in mm: 1,162
Buitendiameter 26.441

Diameter op zijwanden D2 = d2 : 25.279
Diameter kern: 24.117
Afwijking over d in : -0.284
Afwijking op d2 Klasse A: -0,142
Afwijking op d2 Klasse B: -0,284
Afwijking op D1 mm: 0,541
H = 0,960491,P
h = 0,640327.P
r = 0,137329; p

Voor de zekerheid heb ik geprobeerd het deel dat ik als test heb gebruikt te reproduceren met zijn 11 filets. (Fig.2)

Fig.2

Het ziet er niet echt uit als een schroefdraad zoals op de Fig.3 foto.
Als ik alles goed heb begrepen en goed heb berekend, heb ik in mijn 20 mm (SW geeft me 19,95 mm) 11 draden met een steek van 1,814, r komt overeen met de straal van Fig.3, de hoek is goed, het is niet ingewikkeld om te begrijpen en het zou 55° moeten zijn.
Aan de andere kant, in plaats van de 0.866 en de 1.732 heb ik absoluut geen idee wat ik moet plaatsen ? Moet ik, zoals ik denk, H/2 stellen, d.w.z. 0,960491/2 = 0,4802455 in plaats van 0,864 en 1,814 in plaats van 1,732?
Fig.3

Hoe dan ook, ik vraag me nu af of ik niet een geëxtrudeerde bosage had moeten doen in plaats van een verwijdering van materiaal, want als ik naar het resultaat kijk, lijkt mijn schroefdraad meer op een vierkant dan op een driehoek.
Filet
Als iemand me zou kunnen helpen mijn stuk te reproduceren, hartelijk dank voor je hulp.

Franck... y gaat naar Hollywood

Hallo, hier is een vraag omdat we ze leuk vinden ;-)

voor het visuele van uw draad

Waarvoor

Hoeveel is uw buitendiameter van de buis?

Uw straal van de geleidingscurve van de propeller is 4.513?

Is de hoek van je toonhoogte 59°? 

Normaal is dat 27,3. X 2 NEE!! '

Pas op dat uw gashoogte niet kegelvormig is

Kijk niet naar Whitworth of BSW

@+;-))

Hallo

U kunt onderdelen onder SolidWorks vinden die al getekend zijn, zie hier:

Schets met vergelijkingen: https://grabcad.com/library/british-standard-pipe-thread-profile-1

https://grabcad.com/library?per_page=20&query=pipe+thread

https://grabcad.com/library?per_page=20&query=npt+thread

http://www.cadforum.cz/catalog_en/?q=npt

http://www.3dcontentcentral.com/Search.aspx?arg=pipe%20thread

1 like

Waarom gebruik je de gegevens niet rechtstreeks in plaats van ze te berekenen.

Toonhoogte: 25.4/14

r=0,137329*p 

je hoek = 27°30' x2  (dat heb je niet op je schets, je hebt 59°)

En je tekent je cilinder aan de buitenzijde en niet aan de gemiddelde diameter. Dan je propeller. Je zet je netschets op je propeller en je krijgt wat je wilt.

edit: met de ex

2015-05-21__filetage.sldprt

Goedenavond

Gewend geraakt aan deze mooie draden, maak ik de onderdelen in inch en niet in mm. 

3/4 Tik op 16 zodat de kansen eerlijker zijn. Wetende dat 1 inch 2.54 is, komen we heel snel in catastrofale conversies als we een echt garen moeten trekken. 

Hallo

Op het eerste gezicht lijken de kansen van 0.866 en 1.732 niet de meest verstandige. Waar het om gaat is de odds van 4.513 die gelijk moet zijn aan D1/2 (24.117/2). Dan zal ik een buitenradius plaatsen die minimaal die van de cilinder moet zijn (als deze uitsteekt, is er geen probleem). Tenzij u de straal aan de bovenkant van het net wilt integreren, moet deze afmeting gelijk zijn aan D2/2.

Dat gezegd hebbende, zou ik op mijn hoede zijn voor de strakheid van een 3D-geprinte draad van dit type. Persoonlijk denk ik dat ik in ieder geval een extra dikte overlaat om over de dobbelsteen te gaan en iets schoners te hebben.

1 like

Hallo!

Dank u voor uw antwoorden.

gt22 : Ja, de kansen zijn niet de overeenstemmende, maar op het moment van de post had ik geen toegang tot de pc die was uitgerust met SW.

.PL : Bedankt voor deze lijst met zeer interessante sites, die ik opzij heb gezet, maar alles gedaan, persoonlijk vind ik het niet top, maar het is waar dat het in sommige gevallen eerlijk gezegd kan helpen.

opiep27 : Oh eerlijk gezegd, het lijkt echt meer op mijn schroefdraad. Trouwens, .PL gaf me een link met deze figuur, aan de andere kant, nou ik probeerde het opnieuw te doen en toen... hoe zal ik het zeggen? Het is niet C4D ... !! Als je een aanwijzing hebt die deze methode uitlegt, zou dat welkom zijn, want op dit moment heb ik alleen "eenvoudige" stappen gevonden zoals degene die ik deed.< En aangezien ik in het veld omringd ben door gebroken armen...!

Gérald : Daar ben ik het mee eens, ik heb het al gemerkt, en ik heb meer dan één rekenmachine moeten vouwen. Voor deze keer ontdek ik het in paine SW, dus ik nam wat ik bij de hand had op een Engelse tutorial en vreemd genoeg in millimeters.

Chamade : Uh, ja ok...! Niet alleen ontdek ik SW, maar ook allerlei schroefdraad, beperkingen etc., etc. Ik kon me niet eens voorstellen dat het er zoveel waren.
Waarom zou je het zoals gewoonlijk simpel houden, maar ik ga kijken naar de vraag die je stelt.

1 like

Ik sluit een inch-fitting bij die is gemaakt in inch-eenheid en niet in mm met 11 draden

het is van dezelfde soort als opiep27, maar ik vink aan om het in mm te maken (als je Amerikaans tekent, denk Amerikaans) 

Hervat de functie "spiraalspiraal" in "Geveegde schroefspoed 3/4"

Hoogte = omwenteling x spoed (14x0.0616)

Omwentelingen = aantal draden (14)

785_union_male.sldprt
1 like

Hallo!

Bedankt opiep27 en Gerald, het is geweldig, het komt echt overeen met wat ik zoek.
Ik moet het gewoon nog een keer proberen.

Chamade : In vergelijking met 3D-printen zal het inderdaad nodig zijn om een grotere dikte te bieden, het probleem is dat ik op dit moment niet weet of het in FDM of Stereolithografie zal zijn met een machine van het type Form Labs +1.