Upgrade van SW 2012 naar Catia V5R19 => Montage Kenmerken

Hallo

Ik was tot voor kort een voormalig gebruiker van SolidWorks 2012 en ik werk nu met Catia V5R19.

Ik heb een probleem met het maken van assembly-functies (bijvoorbeeld het maken van een pocket) in een assembly.

Ik zal het uitleggen aan de hand van een concreet voorbeeld. In SW, wanneer ik een assemblage wil herwerken (bijvoorbeeld het boren van een drijfstang), maak ik twee delen (de drijfstang en de kap) in de voorbewerkingstoestand, vervolgens maak ik de bijbehorende voorbewerkingstekeningen. Dan maak ik een assemblage, ik kom om mijn machinale bewerking te doen, dan maak ik mijn bijbehorende tekening, wat logisch is omdat in dit stadium de drijfstang en de dop niet langer los van elkaar staan. Onder SW hebben de wijzigingen die in de assemblage zijn geplaatst op geen enkele manier invloed op de onderdeelbestanden.

Dat is mijn probleem. Als ik hetzelfde doe in Catia, komen de functies die ik gebruik om mijn nabewerking in mijn assemblage uit te voeren automatisch in mijn onderdelen terecht, en ik kan er niets aan doen.

Mijn vraag is dus: hoe zorg ik ervoor dat de wijzigingen die door de assemblagefuncties zijn aangebracht, niet in de onderdeelbestanden verschijnen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo gewoon om + duidelijk te zien. hebben we het over CAD? (geen FAO) Anders is het niet in  de montage aangewezen dat je moet werken en daar ben ik helemaal niet bekwaam toe.

De "assemblagefuncties" in de CATProduct-omgeving zijn in feite  topologische operaties in de context van assemblage (pocket, symmetrie, enz. )?

Als ik bijvoorbeeld een afdruk moet maken van een onderdeel in een blok, gebruik ik de krimpfunctie.

Ik ben in ontwerp, niet in bewerking, dus de verwijderingsbewerking is te vinden in mijn blokonderdeel  en evolueert als mijn onderdeel wordt gewijzigd.

Dit is normaal gedrag in deze module.

Daarna kunnen we de associativiteit behouden of verbreken, maar de verwijderingsoperatie blijft nog steeds in de boom.

Als je geen CAM-module hebt en wat je echt wilt, is twee verschillende vlakken (ruw en machinaal bewerkt) die naar hetzelfde onderdeel wijzen. Je moet werken in een geheel van stukken.

U zou de volgende structuur in uw bouwschacht moeten hebben. (Het bewerkingslichaam kan worden geassembleerd, verwijderd, toegevoegd enz. Het hangt af van de eerste topologische bewerking die u in dit lichaam uitvoert, een zak moet worden geassembleerd of toegevoegd maar niet verwijderd minus minder is meer).

Voor het vlak of de vlakken is het voldoende om naar het "ruwe lichaam" te wijzen om alleen het te zien voordat het tekenvlak op de geometrie wordt geselecteerd.

Voor het afgewerkte deel is het hoofdgedeelte puntig.

Opmerking: Elk lichaam kan opnieuw worden gedefinieerd als een hoofdlichaam.

2 likes