Hoi allemaal
Wanneer ik de Drill Wizard in Solidworks gebruik, krijg ik de melding " Schroefgat niet gevonden voor maat M2 ".
Weet je waar het bericht vandaan komt en hoe je kunt voorkomen dat je het elke keer krijgt als je de piercing-tovenaar start?
Een andere vraag, is het mogelijk om een dimensie te definiëren die standaard wordt voorgesteld bij het starten van de wizard (terwijl de mogelijkheid wordt gelaten om te wijzigen)?
Fijne dag allemaal.
Hallo
Vreemd, ik heb dit probleem niet aan mijn kant!
Experts zullen uw probleem zeker oplossen.
Vriendelijke groeten
Hallo;
Voor het schroefgat dat niet is gevonden:
- Heb je onlangs een Solidworks-update gedaan?
-Maak je gebruik van custom data (via toolbox)?
U kunt proberen uw gereedschapskist bij te werken (dit is waar boor-/tapgroottes worden beheerd).
(maak een back-up voordat u de update start).
Om een standaard boorgrootte te hebben bij het starten van de wizard, denk ik niet dat het mogelijk is, maar je kunt de " favorieten " gebruiken voor snellere toegang tot bepaalde afmetingen:
opmerking: Normaal gesproken zou de passage van schroeven van M2-formaat moeten bestaan in de lijst van de ISO-norm van Toolbox-parameters (ten minste voor de 2022):
(toegankelijk via: Windows Start Menu Toolbox 20XX Instellingen... alleen als uw Solidworks-licentie hoger is dan " Standaard ").
Vriendelijke groeten.
Bedankt voor deze hulp.
We zijn onder SW2022. We gebruiken de gereedschapskist alleen om te boren. Voor schroeven hebben we een specifieke boekenkast.
Als ik in de configuratie van de gereedschapskist kijk, is de doorgang voor M2 echter bestaand en goed gedefinieerd.
Ik zal proberen je op de hoogte te houden en te houden.
… mist u alleen de M2 doorgangsdimensie?
Nee, ze zijn allemaal goed gedefinieerd, dat is wat raar is.
De afmetingen zijn gedefinieerd in verschillende tabellen:
voor draadmaten
voor de schroeven
voor schroefgaten
…
En dit alles vermenigvuldigd met het aantal normen: ANSI, ISO, JIS...
Het is mogelijk dat de M2 in sommige tabellen wel en in andere niet is ingevuld, wat voor sommige functies een probleem zou zijn, maar voor andere niet.