Overgang van Solidworks 2013 naar 2015

Hallo

Ik beheer een ontwerpbureau van 12 mensen die onder Solidworks werken.

De bestanden worden gedeeld door een virtuele Windows Server 2012 onder VMWARE

gedurende 6 maanden zonder stabiliteitsproblemen.

Bij het overschakelen van Solidworks 2013 naar 2015 begint de server daarna vast te lopen.

een paar uur, zonder dat er een overbelasting zichtbaar is in de manager

van de taken van het besturingssysteem, noch op het niveau van de hypervisor.

Als de oorzaak van het probleem niet kan worden gevonden, zijn er hopelijk updates aan de gang

laat het probleem verdwijnen ...

Ik luister naar uw suggesties voor onderzoek:)

Alan

Hallo

Is het de SP5?

In termen van de netwerkbelasting van de server, niets in het bijzonder?

En op procesniveau?

1 like

Hallo

Ja, het is 2015 SP5 die is geïnstalleerd.

De netwerkbelasting blijft vergelijkbaar met wat het in 2013 was, maar het is waar dat de bestanden

Grote assemblages zijn behoorlijk "imposant".

De processen zijn de platte rust van een fileserver, gemiddeld 1 tot 2% belasting...

Bedankt dat je in ieder geval over mijn probleem hebt nagedacht.

Alan

Zijn alle bestanden geüpdatet naar de 2015-versie?

1 like

Nee, niet alle bestanden zijn geconverteerd naar de 2015-versie, alleen de bestanden die zijn gewijzigd en opgeslagen met de 2015-versie wel.

Vanuit de taakplanner kunt u alle bestanden bijwerken naar de nieuwste versie van SolidWorks als u geen kluis heeft.

En het wordt sterk aangeraden om een reservekopie te maken voordat u met de conversie begint.

En het beste is om externe toegang te hebben (zoals TeamViewer) om op afstand te controleren of de conversie soepel verloopt.

We kunnen nu al testen op de meest gebruikte bestanden: standaardmappen of bibliotheken.

Uittreksel uit de hulp:

1 like

Een conversietaak maken

Een conversietaak maken

U kunt een taak maken om bestanden op uw computer te converteren, of u kunt een gedistribueerde taak maken om op een groep computers uit te voeren.

U moet een SolidWorks Professional-, SolidWorks Premium- of SolidWorks Office-licentie hebben om een gedistribueerde taak te maken.

Start Netwerkcontrole voordat u een gedistribueerde taak maakt om ervoor te zorgen dat de paden correct zijn ingesteld.

Voor gedistribueerde taken moeten alle bestanden zich in gedeelde mappen bevinden. Zie Mappen voor gedistribueerde taken.

Ga als volgt te werk om een conversietaak te maken:

Klik op 'Converteer bestanden  ' in de zijbalk of op 'Taken> 'Converteer bestanden'.
Typ in het dialoogvenster Converteren een taaktitel of laat de titel als standaardwaarde staan.
Selecteer de bestanden of mappen die u wilt converteren:
Als u de bestanden wilt selecteren, klikt u op Bestand toevoegen, selecteert u de bestanden en klikt u op Openen.

U kunt de bestandstypen selecteren die u wilt bijwerken onder Bestandstype. Herhaal de stappen om extra bestanden te selecteren.

Als u mappen wilt selecteren, klikt u op Map toevoegen, selecteert u een map en klikt u op Openen.

U kunt de bestandstypen selecteren die u wilt bijwerken onder Bestandstype. Herhaal de stappen om extra mappen te selecteren.

Als u geen submappen wilt opnemen, schakelt u 'Voeg submappen toe' uit.

Als u een bestand of map uit de lijst wilt verwijderen, klikt u op het nummer of pad en klikt u vervolgens op Verwijderen.

Stel onder Taakplanning de volgende opties in:
Wijze van uitvoering.
Hiermee kunt u opgeven hoe vaak de taak wordt uitgevoerd. Selecteer Enkel, Dagelijks, Wekelijks of Maandelijks.

Starttijd.
Begindatum.
Voor gedistribueerde taken:
Klik op Netwerkcontrole als deze niet actief is.
Selecteer Gedistribueerde taak.
Klik op Netwerktest (aanbevolen) om de lees- en schrijfmachtigingen van de groep voor bestanden en mappen te controleren.
Klik op Opties om conversieopties en back-uplocaties in te stellen.
Klik op Geavanceerd om de werkmap, time-outwaarden en andere opties te wijzigen.
Klik op Voltooien.
De taak en de titel, de geplande tijd, de geplande datum en de status worden weergegeven in het deelvenster Taken. Gedistribueerde taken die u en andere gebruikers plannen, worden weergegeven in Netwerkcontrole.

Als het om meer dan één bestand gaat, wordt voor elk bestand een subtaak gegenereerd. Als u Back-up maken van taakbestanden hebt geselecteerd in Geavanceerde opties, wordt een reservekopie opgeslagen in een .zip bestand. Wanneer de taak is voltooid, wordt de status Voltooid weergegeven.

Als uw back-upbestanden paden naar Unicode-bestanden bevatten, gebruikt u een zip-bestandsextractortoepassing die UTF-8-codering ondersteunt.

1 like

Ik ga dit vanavond lanceren, ik hou jullie op de hoogte van de resultaten

Bedankt

1 like

Voorzichtig! Afhankelijk van het aantal stuks kan het meer dan 24 uur duren!

Het beste is om het op een vrijdagavond te starten.

1 like

En het wordt sterk aangeraden om een reservekopie te maken voordat u met de conversie begint.

En het beste is om externe toegang te hebben (zoals TeamViewer) om op afstand te controleren of de conversie soepel verloopt.

1 like

Enkele nieuwtjes:

In de afgelopen dagen heb ik bestandsconversietaken gepland op de mappen met de standaardelementen van de projecten.

Zelfs als mijn taken zelden goed eindigen, is de verbetering als gevolg van de conversie al merkbaar, serverbevriezingen komen minder vaak voor.

Ik ga door met de conversies...

1 like

Hallo

Ik ben dit onderwerp aan het opgraven omdat de oorsprong van het probleem is ontdekt.

Het converteren van de bestanden verbeterde de situatie, maar roeide de crashes die doorgingen niet uit

met een gemiddelde snelheid van 2 per week.

Dit is een mismatch tussen de deduplicatiefunctie van Windows Server 2012 en Solidworks

2015. Deduplicatie werd geïmplementeerd om schijfruimte te besparen. Het was een zeer

Slecht idee.