Passage WIndows11

Hallo allemaal
Ik werk met SolidWorks 2023 SP3.0...
en mijn pc vraagt me elke 5 minuten om over te schakelen naar Windows 11...
Kan ik zonder problemen upgraden naar Windows 11 en mijn versie van SolidWorks behouden???
Bedankt

Solidworks 2023 is compatibel met Windows 11 (vanaf de 2022 sp2 om precies te zijn).
Voor het behoud van SW zou ik ja zeggen, zonder dat ik dat kan zeggen.
In het slechtste geval maak je eerder een back-up van je SW-profiel op een usb-stick en als er een probleem is, installeer je SW opnieuw en herstel je je profiel.
Een profiel kopiëren/herstellen:
https://www.visiativ-solutions.ch/copier-les-parametres-solidworks/

4 likes

OK...
Ik zal een reservekopie maken voordat... en ik zal proberen er doorheen te komen...
Bedankt

Hallo
Let op andere software die op uw pc is geïnstalleerd.
Persoonlijk heb ik niet-boekhoudkundige programmeersoftware.

Controleer ook of de fabrikant van uw grafische kaart een stuurprogramma aanbiedt dat compatibel is met Windows 11 en SolidWorks 2023.

5 likes

Hallo

Je bent dapper om de pleister op een SP3.0 af te vegen ...
Sinds onze laatste poging, zullen we alleen sp 5.0 gebruiken (of zelfs wachten op de .1 of .2 als deze ooit uitkomt)

1 like

idem de SP05 is dat of niets anders :slight_smile:
Vergeet ook niet om de modelbestandsmappen en de bibliotheek op te slaan. (de makkelijkste manier is om een bedrijfsmap te hebben met alles erin en niet in de SW mappen)

1 like

Hallo;

Anders is er nog steeds de mogelijkheid om Windows-meldingen uit te schakelen... :stuck_out_tongue_winking_eye:

+1 Let op de compatibiliteit van uw grafische kaart met dit nieuwe besturingssysteem.
+1 voor het opslaan van Solidworks-instellingen.
+1 voor compatibiliteitscontrole van software (en hardware)
-1 voor SP3.0
+1 voor verschillende en gevarieerde back-ups (wees voorzichtig, we vergeten er altijd minstens één...)

Wees voorzichtig met mogelijke compatibiliteit als uw gegevens zich op een externe server bevinden.

Als je nog aan het upgraden bent naar Windows 11 (bah), controleer dan of het nodig is om je huidige Solidworks-licentienummer "vrij te geven", om het opnieuw te kunnen installeren in zijn nieuwe omgeving (ik denk het wel.).
Als u Solidworks verwijdert, moet u uw register en harde schijf ontdoen van alle sporen van uw oude installatie. (Voordat u Solidworks opnieuw installeert natuurlijk.)

Subsidiaire vraag: zit je op een laptop of op een goede oude desktop-pc?

Vriendelijke groeten.

Hallo

Ik had de overgang van Windows 10 naar windwos 11 (het systeem besloot het automatisch bij te werken zonder mij te vragen),
Maar van mijn kant had ik geen problemen
Ik heb een solidworks-versie van 2016 SP0
Maar uit voorzorg heb ik het daarna gemigreerd naar een Windows 7 / 8 cores

Maar wees voorzichtig, want ik weet niet wat je als pc hebt, maar het kan zijn dat het hetzelfde doet als thuis, dus wees voorzichtig

:slight_smile:

Bedankt allemaal voor deze tips...
Ik werk aan een HP Z4 workstation en Nvidia P2000 quadro...

Ik ga mijn lopende studie afmaken... En dan zullen we zien over deze passage...

Nogmaals bedankt en een fijne dag voor jou...