Ik ben bezig met het modelleren van een carter om 2 cilinders van 500 2 tps in elkaar te zetten .
Mijn zorg ligt op het niveau van transfers, laat me het uitleggen, hoe deze gebogen oppervlakken in dikte te krijgen met de rest van het carter?? Met andere woorden, de rest van het carter zal in functie zijn van nokken - extrusie en materiaalverwijdering - en deze overdrachtsoppervlakken - in blauwe selectie op de verzonden afbeelding - hoe ze te herstellen? Bij voorbaat, sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben!!
Maar op dit forum weet ik dat er verlichte gebruikers zijn!!
Als u geometrie in volume wilt definiëren, is de eenvoudigste manier om de functies voor het afvlakken van het volume te gebruiken, waarbij materiaal wordt toegevoegd en verwijderd. Het enige wat u hoeft te doen is geschikte schetsen te definiëren en curves te begeleiden. Optioneel op basis van de grenzen/randen van uw transferoppervlakken.
Hieronder ziet u een afbeelding om de toespraak te illustreren... En het dossier van het document in bijlage (v2018).
Ik houd u op de hoogte van de voortgang van het project, dat normaal gesproken in 3D-kunststof wordt geprint, voordat het in een blok aluminium wordt bewerkt...
Ik kom bij je terug voor deze "beroemde transfers", ik volg de procedure van m.blt, zeker niet zoals het zou moeten zijn, omdat de functie voor het gladstrijken van materiaal niet werkt en ik de foutmelding niet kan interpreteren... Ik heb een traag brein
Bijgevoegd is een zeefdruk en het sw 2016 bestand - zie aan het einde van de creatieboom voor de betreffende functie-
Dit is wat u moet begrijpen over de foutmelding: Geleidingsomslag X (element geselecteerd in paars) kruist de sectie niet (element in blauwe schets 34). De uiteinden van de paarse elementen moeten worden ingeperkt van het type "ontmoetingspunt" met de blauwe elementen,
Bij een afvlakking moeten de geleidingscurven de profielcurves kruisen. Geen benadering mogelijk. Je rondingen zijn uit de vrije hand getekend, zo lijkt het. Ik heb het toeval geforceerd door de verticaliteitsbeperkingen te verwijderen en het werkt heel goed.
Print je in 2 halve schelpen? Een kwestie van: zal dit het laatste onderdeel niet verzwakken (hoe worden de 2 stukken aan elkaar gekoppeld?) en hoe zit het met de precisie van de boring (zelfs als het de bedoeling is om deze later terug te nemen in de bewerking)?
In 2 halve rompen? Zeer goede vraag, wat bedoel je met halve rompen?
Ik zal antwoorden zoals ik de vraag begrijp: ja in schaal, materiaaldikte - ("zijkanten, boven en onder") en vulling van het rastertype, zie bijgevoegde afbeelding.
Mogelijk om ook volledig te printen -100% vulling- veel tps...
Printformaat van mijn 3d printer x300x3y00xz400, dus voor de grootste behuizingen, in 2 delen en gelijmd
Ik sta tot uw beschikking voor uw vragen, met het genoegen dat deze site mij...