Schakelen tussen configuraties met behulp van aangepaste eigenschappen

Hoi allemaal

Ik zou proberen om over te schakelen van de ene configuratie naar de andere van de aangepaste eigenschappen,
bijv. een "motor aan de linkerkant" en "motor aan de rechterkant" dropdown-menu.
Het doel zou zijn om alle wijzigingen in mijn assembly te centraliseren in de aangepaste eigenschappen.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo @slegere8

Blij je te zien op het forum en je te verwelkomen.

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.

Vriendelijke groeten

PS: dit bericht maakt ook een kleine UP omdat het me verbaast dat je nog geen antwoord hebt gehad

1 like

Geen antwoord omdat het misschien niet haalbaar is?
Ik zie niet in hoe een eigenschap in staat zal zijn om de configuraties aan te sturen.
Tenzij ik het mis heb, wat mogelijk is.

5 likes

Hallo
Dank u voor uw antwoord,
Ik wil de configuraties niet wijzigen, maar van de ene naar de andere overschakelen, maar hoe hard ik ook heb gezocht, ik kan niets vinden.
Dus ik denk dat je gelijk hebt.

Het principe gaat helaas de andere kant op, je past een configuratie aan (rechts, links) en volgens elke configuratie pas je de eigenschap aan en niet andersom.
Vervolgens wordt in een assemblage de gewenste configuratie gekozen.

1 like

Hallo;
Ongetwijfeld zullen een paar screenshots, zodat we uw verzoek kunnen " visualiseren ", onze taak gemakkelijker maken...
Hier is mijn interpretatie van uw verzoek:

In een assembly zou je dit willen hebben:

Maar hier: (In de vergadering)
image

In plaats van?
image

Dit alles met zichtbaarheid op de configuratie-specifieke eigenschappen die zichtbaar zijn in de aangepaste eigenschappen, en dat dit de " grafische " schakelaar tussen deze configuraties activeert???
:sweat_smile:

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo
Dank u voor uw antwoord.
Ik zou willen, door de vakjes aan de rechterkant aan te vinken, of met behulp van een drop-down menu, om van de ene configuratie naar de andere te schakelen (motor aan de rechterkant ==> motor aan de linkerkant). Het visuele zou moeten veranderen.
Hierdoor zou ik al mijn informatie kunnen centraliseren op het tabblad Aangepaste eigenschappen.
Ik weet niet of ik duidelijk ben in mijn uitleg. :sweat_smile:

Hallo;
Sorry dat ik de teugels uit handen geef, ik ben niet gewend aan deze vastgoededitor.
Ik denk echter niet dat het haalbaar is, het is onwaarschijnlijk dat er een interactie wordt toegevoegd tussen de configuratiewijziging en deze editor op basis van de eigenschappen...

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo
Dank u en

Vriendelijke groeten

Hallo
Ik denk ook dat het niet haalbaar is via eigendommen.
Daarna via macro's, maar iets complexer om te implementeren.

1 like

Misschien kan de Configuration Publisher aan uw behoeften voldoen:
Zie SolidWorks Help > Configuration Publisher

Als u de waarde van een aangepaste eigenschap wijzigt, kunt u inderdaad niet van configuratie wisselen. aan de andere; Of anders door een macro te doorlopen met automatische triggering op het evenement ... (als iemand ooit dit soort code heeft geprobeerd...?)

Aan de andere kant kan de Configuration Publisher dit soort dingen doen bij het invoegen van uw assembly in een andere...

Hallo

Als u met de rechtermuisknop op uw werkbalken klikt, krijgt u een klein menu dat verschijnt en daar ga je naar Werkbalken en daar klik je op Configuraties en heb je snel toegang tot al je configuraties.
image