NAVISWORKS / SOLIDWORKS-gateway

Hoi allemaal

Een van onze klanten leverde ons een bestand met de nwd-extensie van de AUTODESK NavisWorks-software.

Is er een mogelijkheid om een *.nwd bestand te openen met SolidWorks?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo Le-bidule,

Ik heb je niets anders te bieden, maar probeer deze eens.

https://www.fileviewpro.com/fr/file-extension-nwd/

Vriendelijke groeten.

AR

Hallo

bedankt, maar ik had het in mijn verzoek moeten specificeren, ik ben niet op zoek naar een viewer (Autodesk biedt er een gratis aan), maar eerder naar een plug-in waarmee ik het met SW kan openen en dus in staat ben om wijzigingen aan te brengen, te meten, elementen te extraheren, enz...

In ieder geval nogmaals bedankt

Fijne dag

VB

Hallo

Is uw bestand een 3D of 2D? Kun je je nwd-bestand delen?

Op het eerste gezicht denk ik niet dat de "BIM"-functies speciaal door SW worden herkend.

Afhankelijk van of hij of zij al dan niet wordt opgeroepen om opnieuw te rennen:
- installeer een proefversie in de hoop een exportformaat te vinden (blijkbaar herkent SW het IFC-formaat);
- als het werkt en het permanent moet worden gemaakt, heeft Autodesk interessante huurformules die geval per geval kunnen worden gebruikt;

1 like

Bedankt

Een ac cobra 427 - Het is 3D, ik kan mijn bestand niet delen - vertrouwelijkheid verplicht - maar ik zet in PC een beperkte weergave van het project.

Een stefbeno - bedankt voor het onderzoekstraject

We zijn in het stadium van het berekenen van de kosten van het bestand, we zullen bij AUTODESK informeren naar een huur 

Fijne dag

maquette.jpg
1 like

Ik heb al 3D dwg/dxf geïmporteerd; je kunt hen vragen om je dit type bestand te sturen, omdat het native AUTODESK-bestand  is, dan hoef je alleen maar te doen file==>open en selecteer vervolgens het bestandstype en importeer vervolgens in een nieuw onderdeel als 3D-curven of model. 

@ac Cobra 427: helaas niet per se zo eenvoudig. Ik had het probleem met een Revit-bestand (dus Autodesk Galaxy), geen manier om iets te herstellen, zelfs niet met Inventor. Revit stond geen export in een bruikbaar formaat toe; Of, om precies te zijn, toen het formaat werd voorgesteld, liet ik een machine 12 uur draaien zonder resultaat (ik stopte met manipuleren).

Hallo

Met navisworks simuleert of beheert u de export in *.fbx, vervolgens met fbxconverter de export in *.obj vervolgens de import in SW.