PB Documenten toevoegen in BatchConverter

Hallo

Wanneer ik in BatchConverter het huidige document toevoeg, haal ik ook de elementen op die zich in de assembly in de status Deleted bevinden.

Hoe krijg je alleen de elementen opgelost?
Bij voorbaat dank

Inderdaad, door de afhankelijkheid te controleren, worden de verwijderde delen ook in de lijst geïmporteerd.
Kon geen oplossing vinden in Batchconverter (of Integratie m^me gedrag)
Aan de andere kant is het mogelijk om via smartbom te gaan (export van de lijst met bestanden in csv-formaat)
Importeer vervolgens de csv-lijst onder batchconverter (door eenvoudig te slepen) en verwerk vervolgens elk bestand in de lijst

2 likes

Bedankt, ik zal het proberen.
Kunnen we de lijst rechtstreeks naar csv exporteren?
Ik gebruik SmartBom al om mijn stuklijsten te maken.

Het is jammer dat we het niet rechtstreeks in Batchconverter kunnen doen...

1 like

Ja, dat is mogelijk.
In het 1e deel (tabblad Projectcreatie) maakt u uw tabelsjabloon met het bestandspad als de enige kolom die u moet toevoegen:

Dan in het 2e deel (tabblad Projectmanagement):
Klik op de projectoptie, vervolgens op Tekst exporteren en voeg csv toe om de txt-extensie te vervangen.

Je stelt je opties naar wens in:

Vervolgens selecteert u uw assemblage en importeert u deze in smartbom.
Je solliciteert en klikt op het txt icoontje bovenaan:

Hartelijk dank!
Getest en goedgekeurd.

Een korte vraag overigens, waarschijnlijk voordat ik een onderwerp (op de juiste plaats) open:
Welke tool moet ik gebruiken om aangepaste eigenschappen (model en waarden voor bepaalde eigenschappen) in al mijn onderdelen en samenstellingen te standaardiseren? Ik wist niet welke ik hiervoor moest testen, tussen Smartproperties, BatchProperties, Integration

Batchproperties is hiervoor het meest geschikt en het snelst. (hiermee kunt u eigenschappen in bulk en zonder opening in SW toevoegen, bewerken of verwijderen)

OK bedankt.
Ik zal testen.

Hallo

Dit zal mogelijk zijn in de volgende versie van myCADtools.

Het zal dus mogelijk zijn om in de selectiefilters te kiezen of afhankelijkheden in een verwijderde staat al dan niet willen worden geïmporteerd.

Vriendelijke groeten

Om het antwoord van @sbadenis compleet te maken:

• SmartProperties maakt het mogelijk om de gebruiker te begeleiden bij het invoeren van eigenschappen, met name via lijsten met vooraf gedefinieerde waarden (klassiek geval: oppervlakte- of thermische behandelingen);
  • Met BatchProperties en Integration kunt u bestaande bestandseigenschappen in batches beheren.
2 likes