Pb met smartproperties

Hallo

Ik kom naar je toe omdat ik niet begrijp waar ik een fout heb gemaakt

Dus mijn probleem is met de weergave in mijn tekening van mijn "MT" eigendom

Om "MT" te hebben

de keuze is tussen "Meerdere machines" en "Eén machine".

Als u in mijn tekening "meerdere machines" kiest, wordt deze weergegeven, aan de andere kant, als u "één machine" neemt en kiest terwijl u in de vervolgkeuzelijsten kiest, wordt er niets weergegeven.

Ik heb je de "bewerking om "MT" weer te geven

Machine3-4:

IFF($Niveau 5<>""|$Niveau 5|IFF($Niveau 4<>""|$Niveau 4|$Niveau 3))

MT:

IFF($Choix toewijzing=0|$N° en machinenaam|$Machine 3-4)

Als je nog meer uitleg nodig hebt, laat het me weten.

BIJ VOORBAAT DANK!!

Mathieu

sans_1.png
1 like

34 keer bekeken en niemand die me kan helpen????

2 likes

Het is een deel van het onbekende voor mij, sorry ;p

Oké, ik ga ervoor... En het is echt zodat je jezelf niet alleen laat!

Het zou niet komen van de spaties van "Nr. en naam van de machines"

Als het je probleem niet oplost, neem je het mij niet kwalijk, het is echt zo dat je je niet alleen voelt. ;)

De MyCAD-professionals komen binnenkort...

1 like

Bedankt voor de steun

Benoit, nee, het kan niet uit de ruimtes komen omdat deze eigenschap wordt weergegeven, het is Machine3-4 die niet wordt weergegeven.

Is de uitdrukking <>" goed? Het gaat vooral om de dubbele aanhalingstekens, is het goed zoals in Excel om een leeg vakje aan te vinken? (lege doos, ik heb het over de vorm...)

We zijn het eens, ik weet niet meer dan jij op dit moment, ik probeer je erop te wijzen!

En als je dat toch doet, probeer dan IFF($Niveau 5=""|IFF($Niveau 4=""|$Niveau 3|$Niveau 4)|$Niveau 5)

Dat wil zeggen, om te controleren of de dozen niet ingevuld maar leeg zijn.

Nou, ik weet het ook niet, ik begon met hetzelfde idee als Excel.

Probeer een eenvoudigere test uit te voeren, zoals IFF($Niveau 5<>""|GOED|NIET GOED) of IFF($Niveau 5=""|GOED|NIET GOED)

PS: de synthaxe is waarschijnlijk niet goed voor het schrijven in de variabele, het is erg lang geleden dat ik SmartProperties heb aangeraakt!

Nee, geen van hen werkt, het moet uit de test komen, ik moet uitzoeken hoe ik de test moet doen om te weten of de eigenschap uit een vervolgkeuzelijst leeg is of niet

1 like

Nou, het enige wat we hoeven te doen is wachten op de experts, @coyote, @jmsavoyat, @flegendre,... Bijzonder. De cavalerie! ;)

Heb je in de hulp gekeken?

Ik jongleer tussen hulp en het forum, maar ik kan niet vinden wat er mis is!

Hallo

Je hebt geen aanhalingstekens nodig, dus je syntaxis moet als volgt zijn:

IFF($Niveau 5<>|$Niveau 5|IFF($Niveau 4<>|$Niveau 4|$Niveau 3))

@+

2 likes

Dus dat was het!

Ik wist dat je op je kon rekenen on@coyote :)

Hallo

Bedankt voor de info coyote, maar het werkt nog steeds niet, heb ik misschien nog een errue in deze staat?

IFF($Choix toewijzing=0|$N° en machinenaam|$Machine 3-4)

sans_1.png

Re

Deze tweede voorwaarde werkt niet, maar werkt de eerste, degene die ik heb aangegeven, wel?

@+

1 like

Hallo

Coyote:

Om je vraag te beantwoorden, nee, de eerste werkt niet.

Maar die heb ik uiteindelijk gevonden, met de uitleg van een monteur van Axemble.

Hier is de formule die werkt!!

IFF($Niveau 5<>|$Niveau 5|IFF($Niveau 4<>|$Niveau 4|IFF($Niveau 3<>|$Niveau 3|IFF($Niveau 2<>|$Niveau 2|IFF($Niveau 1<>|$Niveau 1|$Niveau 1)

In feite werkt de "IFF" -functie op een bepaalde manier, plus de hulp is verkeerd, maar het zal binnenkort weer worden gedaan, dat is wat mij is verteld.

Dus de IFF-functie werkt op de volgende manier, na het uitvoeren van de test heb je absoluut een variabele nodig, je kunt geen andere voorwaarde "IFF" na de test plaatsen, om preciezer te zijn als dit niet het geval is en voor degenen die Excel kennen: 

Si=(logische test;[ waarde zo waar]; [waarde indien onwaar])

FRFI=(voorwaarde|$Valeur|IFF....

Bedankt voor je hulp!!

1 like

Hallo

Sorry, maar ik begrijp niet wat er verandert tussen uw eerste vraag en uw antwoord, afgezien van wat ik u heb verteld, namelijk om de aanhalingstekens te verwijderen om de "nulwaarde" begrijpelijk te maken?

Ik moet iets missen, maar ik zie echt niet wat het is?

@+

1 like

Hallo Coyote

Nou, ik zal je vertellen wat je hebt gemist, in feite helemaal niets, ik was degene die mijn penselen in de war bracht, je hebt helemaal gelijk, het spijt me, want jij was degene die me het juiste antwoord gaf, maar toen ik meer dan een uur bij de Axemble-technicus bleef en we deden en deden het opnieuw formule, ben ik verdwaald.

Mathieu

Ha, het stelt me gerust, ik dacht dat ik gek werd!!

@+