Pb in montage

Hallo

Ik werk aan SW 2016 en ik heb een probleem met een assembly, in de "featuremanager creation tree" zijn mijn componentreferenties  in lichtgrijs. En als ik er met de muis overheen ga, krijg ik de volgende melding: "De interne bestands-ID van dit onderdeel komt niet overeen".

Wat kan ik doen?

Bedankt voor je hulp 

. Cdt 

Fred

Hallo

Dit komt omdat je een onderdeel moest hernoemen met dezelfde naam als het originele onderdeel. Ik denk dat je het moet hernoemen en dan klik je met de rechtermuisknop en selecteer je "componenten vervangen"

1 like

Hoi @ Fred

Vraag: Waar komen deze componenten vandaan?

Wat is de versie van deze componenten?

Probeer dit onderdeel te vinden via een zoekopdracht op Windaube

en om het in SW 2016 te openen om te zien en misschien een upgrade uit te voeren

Is het geen gereedschapskist of persoonlijke bibliotheekcomponenten?

Hier zijn de paar aanwijzingen die ik zou volgen als ik dit soort problemen had

@+ ;-)

2 likes

Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en nu werkt het!! Het is heel vreemd :-)

Maar bedankt voor je antwoorden die ik bewaar voor het geval dat!!

Cdt

Fred

U hebt meerdere keren hetzelfde onderdeel met dezelfde naam op verschillende plaatsen op uw schijf.

Standaard zoekt SW naar het onderdeel dat al open staat, vandaar het interne ID-bericht.

Je moest een assembly openen, sluiten (of niet) en je nieuwe assembly openen die niet naar dezelfde bestanden verwees.

Je moest ook "don't ask me again" aanvinken in het dialoogvenster dat je aanbood om het onderdeel waarvan l4ID niet overeenkwam te verwijderen of te accepteren. (om het dialoogvenster opnieuw te activeren, moet u dit controleren in tool/opties/berichten)

Toen je opnieuw opstartte, maakte je het geheugen van SW leeg en ging je assemblage natuurlijk om de juiste componenten te halen.

Je had SW gewoon kunnen sluiten en heropenen zonder de pc opnieuw op te starten, het zou net zo goed hebben gewerkt.

2 likes