Ik werk aan SW 2016 en ik heb een probleem met een assembly, in de "featuremanager creation tree" zijn mijn componentreferenties in lichtgrijs. En als ik er met de muis overheen ga, krijg ik de volgende melding: "De interne bestands-ID van dit onderdeel komt niet overeen".
Dit komt omdat je een onderdeel moest hernoemen met dezelfde naam als het originele onderdeel. Ik denk dat je het moet hernoemen en dan klik je met de rechtermuisknop en selecteer je "componenten vervangen"
U hebt meerdere keren hetzelfde onderdeel met dezelfde naam op verschillende plaatsen op uw schijf.
Standaard zoekt SW naar het onderdeel dat al open staat, vandaar het interne ID-bericht.
Je moest een assembly openen, sluiten (of niet) en je nieuwe assembly openen die niet naar dezelfde bestanden verwees.
Je moest ook "don't ask me again" aanvinken in het dialoogvenster dat je aanbood om het onderdeel waarvan l4ID niet overeenkwam te verwijderen of te accepteren. (om het dialoogvenster opnieuw te activeren, moet u dit controleren in tool/opties/berichten)
Toen je opnieuw opstartte, maakte je het geheugen van SW leeg en ging je assemblage natuurlijk om de juiste componenten te halen.
Je had SW gewoon kunnen sluiten en heropenen zonder de pc opnieuw op te starten, het zou net zo goed hebben gewerkt.