DraftSight Boot-geïnitieerde PB op Linux

Hallo.

Na een update van mijn debian linux OS werkt mijn DraftSight versie 2018.2.0.3102 niet meer, sluit direct bij het opstarten.

Hier is mijn configuratie:

Modèle cpu : Intel(R) Core(TM) i7-4790 CPU @ 3.60GHz
Linux obelix2 4.18.0-3-amd64 #1 SMP Debian 4.18.20-2 (2018-11-23) x86_64 GNU/Linux
buster/sid
Vidéo : VGA compatible controller [0300]: NVIDIA Corporation GM107GL [Quadro K620]

Wat betreft mijn foutmelding, deze is als volgt:

...
openat(AT_FDCWD, "/opt/dassault-systemes/DraftSight/Linux/../Libraries/libpixman-1.so.0", O_RDONLY|O_CLOEXEC) = 87
read(87, "\177ELF\2\1\1\0\0\0\0\0\0\0\0\0\3\0>\0\1\0\0\0\320\244\0\0\0\0\0\0"..., 832) = 832
fstat(87, {st_mode=S_IFREG|0644, st_size=677904, ...}) = 0
writev(2, [{iov_base="Inconsistency detected by ld.so:"..., iov_len=33}, {iov_base="../elf/dl-tls.c", iov_len=15}, {iov_base=": ", iov_len=2}, {iov_base="73", iov_len=2}, {iov_base=": ", iov_len=2}, {iov_base="_dl_next_tls_modid", iov_len=18}, {iov_base=": ", iov_len=2}, {iov_base="Assertion `", iov_len=11}, {iov_base="result <= GL(dl_tls_max_dtv_idx)"..., iov_len=36}, {iov_base="' failed!\n", iov_len=10}], 10Inconsistency detected by ld.so: ../elf/dl-tls.c: 73: _dl_next_tls_modid: Assertion `result <= GL(dl_tls_max_dtv_idx) + 1' failed!) = 131
exit_group(127)                         = ?
+++ exited with 127 +++

In feite heb ik alles verwijderd, alles opgeschoond en mijn installatie opnieuw gedaan met de nieuwe online versie "2018.3.0.42.15", maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Kunt u mij enkele tips geven om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Ik doe een beroep op de beheerders van het forum.

Is er een manier om antwoorden te krijgen wanneer een pb optreedt op draftsight op linux of is het zinloos om te hopen?

Qq1 heeft hij op zijn linux-machine het bestand "dl-tls.c" zo ja, weet je waar het verborgen is, want in geen van mijn mappen .. /tls/ Ik heb het niet, en toch lijkt er volgens mijn foutmelding een fout te zijn op regel 73.

Wachten op qq1 om wakker te worden op dit forum ...

Vriendelijke groeten.

Ik wijzig mijn bericht in plaats van een antwoord opnieuw te maken dat niets meer zou opleveren.

Hoewel dit forum niet erg actief lijkt te zijn, zal ik je mijn laatste essays geven.

Na meerdere lezingen op het net in het Engels, lijkt het erop dat er echt een probleem is met de linux-versies en dat er tot op heden maar heel weinig mensen op ontwikkelaarsniveau zijn die geïnteresseerd zijn in het oplossen van de pb.

Hoe dan ook, na het verwijderen van alles, het opruimen van alles en het opnieuw uitvoeren van een goede installatie, kon ik het informatievenster krijgen en kreeg ik de bevestiging per e-mail, maar daarvoor moest ik de applicatie starten als een "beheerder" die op linux vrij origineel is.

Desondanks crasht DS nog steeds, maar met een nieuwe fout van "Segmentation error" en in syslog dit bericht:

org.gnome.Shell.desktop[1841]: Window manager warning: Invalid WM_TRANSIENT_FOR window 0x3000005 specified for 0x3000007 (draftsight).

om te eindigen bij het starten van DS in de console met het commando "strace" krijgen we altijd dezelfde foutmelding als bij het updaten van mijn systeem:

...
openat(AT_FDCWD, "/opt/dassault-systemes/DraftSight/Linux/../Libraries/libpixman-1.so.0", O_RDONLY|O_CLOEXEC) = 86
read(86, "\177ELF\2\1\1\0\0\0\0\0\0\0\0\0\3\0>\0\1\0\0\0\320\244\0\0\0\0\0\0"..., 832) = 832
fstat(86, {st_mode=S_IFREG|0644, st_size=677904, ...}) = 0
writev(2, [{iov_base="Inconsistency detected by ld.so:"..., iov_len=33}, {iov_base="../elf/dl-tls.c", iov_len=15}, {iov_base=": ", iov_len=2}, {iov_base="73", iov_len=2}, {iov_base=": ", iov_len=2}, {iov_base="_dl_next_tls_modid", iov_len=18}, {iov_base=": ", iov_len=2}, {iov_base="Assertion `", iov_len=11}, {iov_base="result <= GL(dl_tls_max_dtv_idx)"..., iov_len=36}, {iov_base="' failed!\n", iov_len=10}], 10Inconsistency detected by ld.so: ../elf/dl-tls.c: 73: _dl_next_tls_modid: Assertion `result <= GL(dl_tls_max_dtv_idx) + 1' failed!
) = 131
exit_group(127)                         = ?
+++ exited with 127 +++

Dus als qq1 me kan helpen of informatie kan krijgen van de ontwikkelaars, kunnen we dromen aangezien het bijna Kerstmis is, ik sta nog steeds open voor elke indicatie.

Nogmaals bedankt.

Hallo

Op de opmerking " Hoewel dit forum niet erg actief lijkt te zijn " zou ik geneigd zijn te antwoorden dat er waarschijnlijk maar heel weinig mensen zijn die Draftsight op Linux gebruiken en dat er in deze zeer kleine mensen waarschijnlijk maar een klein deel van hen is die je kunnen helpen. Wij zijn slechts gebruikers die elkaar helpen via dit forum, maar zeker geen ontwikkelaars van welke software dan ook, en maken ook geen deel uit van een onderhoudsafdeling...

Afgezien daarvan lijkt het mij dat de gratis versie van Draftsight zonder onderhoud wordt geleverd, dat de versie voor Linux een bètaversie is en dat deze beschikbaar is voor Fedora of voor Ubuntu (zie HIER), ik weet niet of er verschillen zijn met Debian en, zo ja, als dit van invloed kan zijn op de werking van Draftsight.

Misschien moeten we naar de officiële Draftsight-community gaan, zie HIER.

Sorry dat ik je niet meer kan helpen...

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik heb de volgende 2 links gevonden, maar ik neem aan dat je ze al hebt gezien:

- https://www.debian-fr.xyz/viewtopic.php?t=1489#p18799

- http://jc.etiemble.free.fr/abc/index.php/realisations/trucs-astuces/draftsightdeb8

en deze zijn voor Draftsight 2018 SP2 en niet voor Draftsight 2018 SP3 !!

Nadat ik Draftsight ongeveer 2 jaar geleden op Linux had gebruikt, werkte het zonder problemen.

Als ik erover nadenk, ga ik het dit weekend proberen.

Na een heel specifiek onderwerp is het niet per se verrassend om weinig of geen antwoord te hebben!

Allereerst bedankt voor het antwoorden en sorry dat ik niet reageer, ik zag net dat ik antwoorden had.

Dat gezegd hebbende, ik wilde niemand beledigen met mijn woorden, maar ik ben een beetje in paniek omdat ik het niet red met deze pb en vooral geen antwoord kan vinden dat me op het juiste spoor zou kunnen zetten.

Wat betreft de twee links, ja inderdaad, ik had ze geraadpleegd maar het zijn oude versies die niet meer actueel zijn omdat alle linux bètaversies in principe op 64 bits draaien. Bovendien is het niet mogelijk om de SP2-versie te herstellen sinds de SP3-versie is uitgebracht en helaas heb ik de SP2 niet bewaard toen ik de SP3-versie downloadde.

Wat je moet weten is dat voordat mijn DS systeem update werkte perfect.

Ik zou contact moeten hebben met DS-ontwikkelaars, maar zelfs als we in de kersttijd zijn, moeten we niet dromen.

Wat de officiële website betreft, heb ik al een bericht geplaatst dat niet erg succesvol lijkt te zijn geweest.

Nogmaals bedankt aan jou en als je toevallig andere leads hebt, blijf ik geïnteresseerd.

Ik zal niet nalaten nieuws te geven, als het me lukt mijn probleem op te lossen, kan het heel goed nuttig zijn voor anderen.