Dikte van PB-luik in een gebied

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleem met de arcering, wanneer ik "Hatched Area/Fill" gebruik, is de dikte van de luiklijnen te dik en is het voor mij onmogelijk om ze aan te passen.

Ik heb geprobeerd met een laag, en dan ook om de lijndiktes te wijzigen van de instellingen, maar het werkt niet.

Heeft u alstublieft een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Alex

Is het op een snee?

2 likes

Slt Gt22,

Niet in een gesloten schetstekstgebied

Een kleine afbeelding of beter een vereenvoudigd voorbeeld van het probleem, zodat we kunnen regrit?

2 likes

In de -> Document eigenschap -> Regel Lettertype opties.

In de lijst heb je "Gearceerd gebied / Vullen", dan kun je de dikte wijzigen.

A priori zou het moeten werken, tenzij het voor een enkel gearceerd gebied in het bijzonder is.

Edit: Eigenlijk heb ik het net geprobeerd en inderdaad het werkt niet :/ dus ik zou meer werken aan een SW Bug (2016 SP3)

Hier is een afbeelding bijgevoegd om het probleem te illustreren.

KVuilleumier, ik heb het al geprobeerd, en het werkt niet, ik denk ook dat het een bug moet zijn. Maar niet alleen op de SP3-versie, want in 2014 had ik al geprobeerd een gearceerd gebied te maken, het werkte niet ten koste van alles, ik dacht ook dat het van een versiefout kon komen en ik had het opgegeven, maar vandaag ben ik de 2016 SP5-versie en ik heb hetzelfde probleem.

hachure.jpg

Ik had dit PB niet op 2014 en geen problemen met 2016 SP5

Controleer het document in deze volgorde:

Dikte van de lijn

(vaak worden in bedrijven de waarden gewijzigd, of anders dan de standaard, zonder dat iemand het merkt... Ik heb ze opnieuw gedefinieerd in vergelijking met de DOT van de installatie van 2016, wat mij correct lijkt:

0.18

0.25

0.35

0.5

0.7

1

1.4

2

Lijn lettertype

Zichtbare rand = 0.25

gearceerd gebied = 0.18

Als deze opties dan in orde zijn,

controleer of u voor de lagen "Volgens de norm" bent

de werkbalk "Regel opmaken" weergeven en vervolgens

selecteer niets in het grafische gebied (Esc meerdere keren)

en controleer de "standaardinstellingen" op:

Dikte van de lijn

De Stijl van de lijn

kleur (penseelpictogram) (bugwaarschuwing: wanneer u het menu weergeeft, wordt niet weergegeven of u eerder in standaard was, dus u kunt opnieuw op het vak "Standaard"  en "ok" klikken)

Opmerking: vaak gebruiken mensen de pictogrammen zonder echt te begrijpen hoe het werkt, en veranderen ze de "standaard" door "specifieke keuze", daarom is het voor niet-geïnformeerde gebruikers beter om deze werkbalk niet weer te geven!

Als het nog steeds problematisch is, selecteer dan één entiteit tegelijk (de lijnen, de arcering) en kijk naar de instellingen van de werkbalk "Lijnopmaak":

Als u een entiteit in het grafische gebied selecteert en vervolgens op "Lijndikte" of "Lijnstijl" of "Kleur" klikt, moet normaal gesproken "Standaard" geselecteerd blijven.

Voer vervolgens Esc uit en selecteer een andere entiteit om te controleren...

Doet deze bug zich voor bij alle leden van het Europees Parlement? (ander formaat A4, A3, etc...)

Het is vervelend, mijn collega's zijn het tegenovergestelde, ze zitten vast op een dikte van 0.18 en ik ben 0.5. Ik heb alles geprobeerd, en mijn lettertype-instellingen zijn allemaal ingesteld op 0.18, maar het werkt niet (?).

Lees mijn bericht hierboven, en voer stap 1 en 2 goed uit in die volgorde!

Moge de donkere kant bij je zijn...

Als je kunt, plaats dan een bestand zodat we het kunnen bekijken