Ik heb vaak de Windows Verkenner die automatisch sluit, na QD start ik hem opnieuw op, er staan geen registraties meer in de kolom Beschrijving.
Dus ik start mijn pc opnieuw op.
Dan gebeurt het dat SW verloren gaat, het lijkt in mijn netwerk te gaan, want als ik mijn netwerk loskoppel, slaag ik erin de controle terug te krijgen.
In de systeemopties, zoekpaden, heb ik me beperkt tot de mappen die ik gebruik.
Ik heb de 'indexeringsoptie' in het menu Start beperkt, voorlopig heb ik geen betere gezien
Ik had een PDF-architect die Windows buggy maakte. Sinds ik het heb verwijderd, werkt het perfect. Het is niet zeker of het bij jou hetzelfde is, maar het is een begin...
Veel mogelijke wegen: - mijn pc onder W8.1, de verkenner crasht regelmatig, ik vermoed een moederbordprobleem; - probleem met de netwerkarchitectuur (kabel, hub,...); - probleem genoemd door AC Cobra van software die op de achtergrond draait (vaak om naar updates te zoeken) die crasht of de crash veroorzaakt door te veel bronnen te verbruiken.
Ik denk niet dat indexeren een rol speelt, wetende dat het wordt gedaan wanneer de machine niet in gebruik is.