Heb je geprobeerd Solidworks opnieuw op te starten (soms bewaart het sporen van recent geopende documenten, en omdat het zijn geheugen niet zo goed beheert; persoonlijk is het mij al overkomen, en het opnieuw opstarten van SW loste het probleem op)
De componenten die in uw assemblage worden ingevoegd, worden niet toevallig op het netwerk gevonden?
Als je de referenties van je componenten controleert, moeten sommige onderdelen worden ingevoegd vanaf een locatie in een netwerkschijf, en andere in een UNC-link denk ik.
Dit bericht betekent alleen dat er twee onderdelen met dezelfde naam worden gebruikt in de assemblage , maar elk exemplaar verwijst naar een eigen bestand dat op verschillende locaties is opgeslagen .
Het ene bestand kan bijvoorbeeld op de ene server staan en het andere op een lokale schijf, of de bestanden zijn gewoon opgeslagen in verschillende mappen.
U moet controleren of er geen dubbele bestandsnamen in uw werkmappen staan.
Als u nee zegt, moet dit exemplaar worden ingesteld op de status Verwijderd in de assembly.
Archiveer/Open/Selecteer assembly/referenties en geef paden naar de serverlocaties...
In het slechtste geval, geef ons een screenshot van het dialoogvenster waar we de referenties zien, zodat we kunnen zien waar uw onderdelen naar gaan wijzen, het is een veilige gok dat hetzelfde onderdeel dat meerdere keren in uw assemblage aanwezig is, naar twee verschillende plaatsen zal wijzen of op zijn minst in twee verschillende paden (daarom heb ik het gehad over netwerkschijf en van UNC-link ... we wijzen in hetzelfde bestand, maar nemen verschillende paden)
Er moet een duplicaat zijn, anders verschijnt het bericht niet.
Of dit onderdeel is aanwezig in een andere assemblage die al open is.
Een "hack"-oplossing is om het onderdeel te vervangen door een ander (eenduidige) door de optie "vervang alle componenten" aan te vinken (probeer de beperkingen niet te corrigeren).
Voer daarbij een vervanging opnieuw uit en haal uw SMD12454 component op (de beperkingen zouden zichzelf moeten corrigeren).
Dit komt overeen met het vervangen van een onderdeel door een onderdeel met dezelfde naam.
U kunt het pad van een component omleiden door de assembly-referenties te bewerken, maar ik weet niet of de component in de lijst zal staan.
Om de verwijzingen te bewerken en het pad vanuit het venster "Openen" te wijzigen, kunt u de stappen in de bijgevoegde afbeelding volgen.
Anders kunt u, wanneer u uw assemblage hebt geopend, naar "Bestand / Zoeken naar referenties" gaan, zodat u de locatie weet waar de componenten zich bevinden.