Hallo
Wanneer ik mijn assembly (SW2019v4) opnieuw opbouw, nadat ik 1 of 2 parameters heb gewijzigd, merk ik dat ondanks het 2-3 keer opnieuw starten van de reconstructie, sommige vergelijkingen niet worden bijgewerkt. Aan de andere kant, als ik naar het aanstootgevende deel ga (dat afhankelijk is van parameters van andere delen van de assemblage) en ik dubbelklik op de problematische vergelijking (alsof ik deze wil herschrijven of wijzigen), zie ik dat de waarde ervan onmiddellijk wordt bijgewerkt.
Ik geef aan dat ik de vakjes "automatische reconstructie" en "automatische resolutievolgorde" heb aangevinkt
Zou iemand weten hoe dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groeten
PS: helaas zal ik de montage die het probleem veroorzaakt niet kunnen delen
Heb je deze vergelijking ook onder sw2019 gemaakt of komt het uit een oude versie?
Soms is de oude versie een probleem, de oplossing is om de vergelijking te verwijderen en vervolgens opnieuw te maken. Werkt goed.
En zorg er ook voor dat alle onderdelen zijn opgelost als de vergelijking aan andere onderdelen is gekoppeld
1 like
@sbadenis
Dank u voor uw antwoord. Al mijn onderdelen zijn in 2019v4 versie.
Wat bedoel je met "opgeloste onderdelen"?
Het feit dat wordt overgestapt op complexe assemblage verandert niets
@ Sbadenis
Na controle ben ik in de opgeloste modus en niet in de lichte modus
Cdt
Als je zegt "herbouwen", is het dan door het "stoplicht" of door Ctrl-Q?
@stefbeno
Als ik opnieuw bouw, is het door Ctrl+Alt+Q te doen
Het lijkt erop dat er nogal wat vergelijkingen zijn, dus ik neig naar een cirkelverwijzingsprobleem A->B, B-> C en C->A: uiteindelijk spartelt Solidworks in griesmeel. Als er na Ctrl + Q nog groene lampjes in de boom staan, is dat meestal een teken dat er een dergelijk probleem is.
Iets dat de vergelijkingen met voordeel kan vervangen, is een proefschets (2D of 3D, afhankelijk van de complexiteit) met mogelijk enkele plannen. De onderdelen worden niet langer (of in ieder geval niet alleen) bestuurd door vergelijkingen, maar door functies zoals extrusie naar punt of extrusie naar oppervlak.
1 like
@froussel
We proberen nu al alle variabelen in hetzelfde schema te plaatsen. Er is geen cirkelverwijzing.
Als er geen kringverwijzingen zijn, ruikt het naar een insect, dus > hotline en met een beetje geluk zal het beter werken onder SW 2035...
Maak je gebruik van virtuele onderdelen of samenstellingen? Soms worden de namen van virtuele bestanden tijdens het kopiëren verkeerd genoemd en wordt de oude ref in het geheugen bewaard. Het kan behoorlijk zwaar zijn, maar alles lokaal opslaan, vervolgens opnieuw berekenen via ctrl+Q, alles opslaan en vervolgens opnieuw virtualiseren wat gevirtualiseerd moet worden, kan misschien uw probleem oplossen.