Pb vertegenwoordigt een straaldimensie

Hallo
na veel proeven kan ik de oplossing niet vinden om een eenvoudige straaldimensie weer te geven (ik zou graag willen dat de R250 in hetzelfde formaat is als de R10)
Zie schets
image

Is de oplossing te vinden in de configuratie van normen?
Bedankt

Hallo

U moet naar de opties van het tekeningtype documenten gaan en de instelling en de positie van de standaardtekst wijzigen:

Zonder vooroordelen
Er verandert niets door dit pictogram aan te vinken
de R250-tekst blijft in het midden bevroren
Let op: als het om de R10 gaat, geen probleem, hij is van binnen of van buiten modulair

deze R250-afmeting kan niet onder de as van zijn straal glijden
image

Precies, normaal gesproken kan het in de vorm worden gesleept (sleep de dimensie in de uitgestraalde vorm).

Zet anders de beoordeling in vermindering:
image

De opties voor de bijlageregel moeten worden gewijzigd:
SLDWORKS_en6buGEZU3
Dat was ik ook vergeten:

En klik optioneel met de rechtermuisknop op de kust en wijzig de weergave-opties:
image

2 likes

Bedankt voor de demo, maar de operatie blijft grillig

Dit is het beste wat ik kan doen

Wat als u de tekst naar de andere kant van de regel verschuift?

Dat vind ik fijn?
image
Nou, ze zal buiten zijn...

1 like

Dat gezegd hebbende, lijkt het mij dat een van de belangrijkste regels van tekenen is " geen afmetingen in de kamer ": met andere woorden, uw R250 is goed vertegenwoordigd, niet uw R10 :wink:

2 likes

@coin37coin de grote regels zijn verloren!
Ik durfde het niet te zeggen om er niet uit te zien als de oude...:rofl::rofl::rofl:
Het is als de lijnen van een as die verdwijnen op een cilinder!

3 likes

@sbadenis, je moet durven! Anders kunnen de kleine ingenieurs die geen tekenen hebben gestudeerd, maar die het wel doen, het niet weten!

De aslijnen, de "gesneden " afmetingen om de lijnen niet te kruisen, de uitlijning van afmetingen, het niet overbelasten van vlakken... nou ja, alles wat het prettig maakt om te lezen wat XD

2 likes

En veronderstel dat mijn vorm in feite een verwijdering van materie is:
Mijn super goed geformatteerde beoordeling is eigenlijk te vinden op de munt...

3 likes

De vraag die ik mezelf stel is hoe ik dit icoon kan ontnuchteren, en waar dient het voor??
image

1 like

Een oplossing om de parameters van uw straaldimensie niet elke keer te wijzigen, is om dit op deze manier te doen in de documentopties van uw basiskaart door de ANSI-standaard te selecteren: