PB Solidworks Simulatie

Hallo! :)

Hier leg ik mijn probleempje uit.

Momenteel werk ik aan een schermproject voor een trapafdaling.

Een nogal imposante volledig aluminium set '-'.

En ik ben op zoek naar een kleine simulatie waarmee ik kan zien of mijn outfit het gewicht van de sneeuw volgende winter en elk soort slecht weer zal dragen.

Helaas voor dit soort ontwerp, voor een studie van SimulationXpress mag het geen assemblage zijn. Dus heb ik het hele ding in één stuk verbouwd. SLDPRT

Maar ik heb een probleem met de O.o".

Ik schaats op het probleem.

Iemand nog een tip? :D

Bedankt.

assemblage_descente.sldprt
1 like

Hallo

Allereerst is het niet nodig om te verbouwen.

Het enige wat u hoeft te doen is op Opslaan als te drukken in uw assembly  en vervolgens het File Type Part .sldprt te selecteren

Vervolgens opent u het gemaakte deel, selecteert u de volumelichamen en klikt u met de rechtermuisknop en vervolgens op Lichamen combineren

Wat is dan de foutmelding voor uw simulatie?

Het veranderen van de grootte van het gaas door het te verkleinen lost veel problemen op.

2 likes

@remrem

Cool, bedankt, ik kende de functie "Combineren" niet ^^

Alleen, na het selecteren van al het volume heb ik recht op leuke foutmeldingen:

Door "Toevoegen" --> (Kan deze functie niet maken omdat dit zou resulteren in een geometrie met een dikte van nul)

Door "Gemeenschappelijk" --> (Kan geen enkel veld maken dat gemeenschappelijk is voor de invoervelden)

En voor de simulatie, of het nu gaat om een gaas met een dichtheid in Grof of Fijn: (Het maken van het gaas is mislukt voor de volgende 16 stuks (...) )

Hallo

Simulatie Xpress beheert het straalgaas niet, wat het geval lijkt te zijn bij uw aluminiumstructuur, voor mij is Xpress-simulatie daar niet voor gemaakt, u heeft de simulatietools nodig die aanwezig zijn in een Premium-licentie van SolidWorks, die in staat zal zijn om de balken, de geschroefde verbindingen, nou ja, duidelijk een compleet hulpmiddel voor statische analyse.

@+

2 likes

Ik heb de Premium-versie met de Solidworks Simulation-invoegtoepassing  , maar weet niet hoe ik deze op de juiste manier moet gebruiken.

Hallo

Stel uw vragen over wat u blokkeert op de simulatietool, als we u kunnen helpen.

@+

Wat me blokkeert op de simulatietool is de mesh van mijn deel (zie .sldprt delen bovenaan de pagina) Ik kan mijn studie hierdoor niet doen. :/

Re

U kunt in de assemblage blijven met SImulatie, u hoeft niet over te schakelen op onderdelen.

In de map met de lichamen van de simulatie moet je de balk omzetten in een balknet (klik met de rechtermuisknop), tenzij je mechanisch gelast hebt gewerkt, want in dit geval zal het automatisch zijn.

Ik voeg een soortgelijk bestand toe om u te helpen bij mechanisch gelaste onderdelen.

Let op, geen volumecombinatie! We blijven zoals in werkelijkheid in multi-body.

Kijk ook naar de tutorials die zijn geïntegreerd in SolidWokrs of die hier in Lynkoa:

@+

Edit: hier is een video https://www.youtube.com/watch?v=C-Fqy-VsKcU

curved_frame_with_surface_skin.sldprt