PB op beweging

Hello@tous

Ik gebruik het niet vaak, maar in de recente uitdaging werd ik geconfronteerd met een  positioneringsprobleem.

Uitleg: Laten we aannemen dat ik bij het maken van de beweging een isometrisch beeld heb, maar met een uitzooming die het object iets te klein maakt.

Ik maak een simpele animatie van een draaiende motor: alles werkt R.A.S.
MAAR! Als ik wil overschakelen naar een vooraanzicht en bovendien inzoomen om bij te snijden, nou, dit systeem idioot, zodra ik de animatie start, zet de isometrische weergave niet terug uitgezoomd. Geen manier om het te veranderen. Ik ben genoodzaakt om een andere mvt-studie opnieuw te maken en het ..........!

Hoe kunnen we dit veranderen?

Bij voorbaat dank ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi @Zozo_mp 

U moet een virtuele cursus voor uw camera maken

Van daaruit richt u zich op uw doel 

Zie onder andere deze tutorial

https://youtu.be/06sYWgeS-9U

@+;-)

2 likes

Goedenavond @gt22 

Bedankt! Ik ga kijken, maar tussen ons zie ik niet waarom ik een camera of een camerapad moet gebruiken.

Ik ga naar mijn ASM kijken in het licht van wat je me vertelt.

Plukken

Je object staat vast, anders dan deze vleugelslaande bewegingen

Dus als je een weergave genereert via een vlak of isometrisch, zal je zicht altijd via dit vlak  vastliggen

als u een camerapad genereert via een schets die in 3D kan zijn

en een beweging van deze genoemde camera met de juiste opties van zicht, verplaatsing, zoom en via de belichtings- of bewegingstijden van deze genoemde camera kun je om je object draaien dat met zijn vleugels blijft klapperen

Bekijk de video en veel plezier ;-)

@+

Hoe dan ook, ik zal het doen volgens uw aanbevelingen ;-)

1 like

Hallo

Ik kan alleen bevestigen wat gt22 (van Paimpol?) zegt. Het is in uw eigen belang om een camerabeeld te gebruiken om het standpunt te bepalen. Anders, levend in zijn eigen wereld, keert de bewegingsanimator systematisch terug naar zijn oorspronkelijke weergave. Het is bijvoorbeeld niet omdat een onderdeel in de modelruimte is verborgen, dat het voor hem zal worden verborgen. Hij kijkt alleen naar wat door de toetsen wordt gedefinieerd. Koppig. Je moet dus toetsen maken op elk moment dat je iets specifieks wilt (positie, kleur, uiterlijk, verdwijning, kijkhoek...) en precies definiëren wat je wilt.

Ik voeg een kleine presentatievideo toe die een paar jaar geleden is gemaakt voor een cursus * met een evoluerend camerabeeld (positie en zoom).

* Solidworks 2015, sinds 2018 heeft de motion animator een grote bug in het beheer van hoekbeperkingen

Fijne dag voor jullie allemaal en het ga je goed

presse_ail_complet.mp4
1 like

@pierre Mihailovic 

niet uit Paimpol + in de buurt van Lannion ;-)

Ik zie dat je onze mooie streek hebt geëerd met je Quimper bord ;-)

Leuke video 

Als bij toeval als eindejaarsgeschenk en om de aanpak van uw video uit te leggen, kunt u het bestand plaatsen

Hartelijk dank 

@+ ;-)

Hallo @Pierre Mihailovic

Bedankt voor al deze verduidelijkingen, ik ben bijna goed uitgerust om het probleem op te lossen.

Vrij tussen ons, maar vertel het aan niemand, ik haat de bewegingssoftware en vooral dit toetsbeheer helemaal niet intuïtief, vooral als je sequenties wilt herhalen. Zeer weinig mensen slagen erin om het gewoon de eerste keer te gebruiken, terwijl veel software, inclusief muzieksoftware, tijdlijnen gebruikt, en zelfs de millennial-generatie komt niet, dat wil zeggen.
Als je een boek hebt dat uitlegt hoe je het moet gebruiken, ben ik geïnteresseerd in de referentie om het aan te schaffen ;-)

Heel erg bedankt voor je hulp ;-)

Vriendelijke groeten

PS: in de 2020 versie zijn er blijkbaar belangrijke verbeteringen doorgevoerd!

1 like

Lannion, Paimpol, Douarnenez , het maakt niet uit, ze hebben allemaal ronde hoeden

Ik zal je een zip van het bestand geven, maar zonder uitleg weet ik niet of je er veel mee zult doen. Ik ga parallel aan deze draad een tutorial die ik heb gemaakt over animatie om mijn studenten in opsluiting te helpen en dat eindigde niet veel....

Goedenavond en vrolijk kerstfeest

presse_ail_complet.zip
1 like

Bedankt! Steen

Het is als een geschenk van de kerstman   ;-)   knoflook en peterselie houden vampiers weg, maar hebben een effect op de kerstman en gelukkig, zo niet ouch ouch

Vriendelijke groeten